täällä ,kun kysellään kaiken moista ,niin kysäsempä nyt uteliaisuuttani ,että oletteko dietillä tai aloitatteko ?

vai teettekö elämäntapa muutoksen tai oletteko jo sen tehneet ja minkä laisen ?
siskoni on kova aktinsin kannattaja sai minutkin siihen uskomaan .. mutta en sitä noudata diiden rasvojen suhteen niin kirjaimellisesti , johtuen tuost sapesta , joka ei rasvoista tykkää , mutta leivät , makeat , sokerit , valkoiset ym jauhot , riisit,pastat eli kaikki joissa on paljon hiilareita , mut en kuitenkaan hedelmiä vaikka niissäkin on sekä juurekset kuuluvat minun ruokavalioon ...nyt kehasenkin , et on niin hyvä olla itseni ja masuni kanssa , eikä siinä vielä kaikki.... painokin tippuu ihan kivasti :)

Avainsanat: hiilariton dietti elämän muutos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 14:14

Hiilareita, kevyttuoteita ja lisäainepommeja vältellään eli syödään terveellisesti.

Kysyjän kommentti

näin juuri täälläkin ... vaikka välillä lipsuu ...niin takasin ruotuun vain ja äkkiä ...on nyt mottoni :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 12:17

En ole dieetillä, mutta koska kärsin korkeasta verenpaineesta ja joulun käyttämään siihen lääkkeitäkin, niin olen varsin tarkkana suolan käytön kanssa. Jonkin verran koetan välttää myös keinotekoisia lisä- ja väriaineita. Periaatteeni on, että tavallsita kotiruokaa sopivassa määrin ja välillä kohtuudella herkuttelua yhdistettynä lähes päivittäiseen (arki)liikuntaan, niin kunnossa pysytään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 12:18

No jos rehellinen olen niin kyllä niitä diettiä on mennyt ja tullut liian kanssa.
Nythän me puhumme vain ruokavaliosta, kait se sana jo saa melihyvän tunteen, läskitkin tykkää siitä sanasta.Kyllä minä muutama vuosi sitten pudotin 27 kiloa ruokavaliolla ja kävelemällä.
Syksyllä huomasin ihan varkain oli tullut 8 kg lisää ja ei kun ruokavaliolle, sille HH:ton nyt heti.
Sillä saan paina alas, mutta sekin tahtoo olla niin puiseva pitkän päälle kun en viitsi hakea kaikkea
maustetta ja muuta hörsöö mitä niissä on.
Kaikki pullat, leivät, sokerit ym. mäkeen, mutta rasvaa saa olla ja proteenia .
Punnitsen sitten kyllä kaiken ja on sellainen ravitsemuskirja, josta katson mm. proteenit, rasvat ja hiilarit.
Kyllä se joskus tahtoo lipsahtaa, mutta on pakko, että saa edes kengännauhat kotenkin kiinni ja varpaankynnet leikattua. Mitäs tässä on häpeämistä, terveellä pohjallahan me ollaan ciby siinä, että
kyllä se elimistö huomaa mistä pitää. en niin nirso ole, että jos kirkkokahveelle menen, niin kyllä
minä sen pullapalan tai kakkupalan otan. Sehän on kaikki kotiinpäin. Jaksellaan ja laitetaan vaan
oikeata voita ruokiin.ei orjallisesti vaan sopivasti mukaellen.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 12:19

Olen laihduttanut joskus nuorempana ja paljon.ÄÄrimmäisyys ihminen,kun olen terveyteni ei enää kestäisi sellaista rääkkiä.Nyt elän aika terveellisesti,mutta silti minulla olisi paljon puotettavaa läskiä.Olen myös mukavuuden haluinen,enkä rääkkää itseäni edes ajatuksin dietistä.Hyväksy itsesi,on minun mottoni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 12:19

En ole enää dieetillä enkä aloita sellaista, olen elämäni aikana laihduttanut niin paljon että minun pitäisi nyt olla syntymäpainossa, syön ja herkuttelen edelleenkin, ei hoikkuus minusta eri ihmistä tekisi, ärtyneemmän kylläkin kun pitää linjojaan vahtia, minulla on näitä huvituksia niin vähän enää nykyään niin pidän tuon herkkujen syömisen edelleenkin. Muut saavat vouhottaa dieeteistä minun puolestani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 14:21

Rieetti ja rieetti. Pois se minusta. Pullukka olen ja pullukkana pysyn. Tikuksi en rupea, vaikka kuinka kehottavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 15:26

Kyllä taas aloitan uudenvuoden jälkeen puolen vuoden kuuri taas alkaa!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 15:39

Ainahan sitä voi yrittää. Voi kun joku saisi minut uskomaan, että jättäisin kaiken makean pois. Nyt on ollut kurjaa, kun ei voi liikkua tarpeeksi pakkasten vuoksi. Liikuntaa lisää mikäli nilkka vain kestäisi ja makean syönti kuriin niin paino alkaisi tippua, mutta milloin pystyn aloittamaan...voi itku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 17:34

En ole laihiksella. Karkin syöntiä kyllä saisin vähentää ensi vuonna. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 18:59

En laihduta. Ihan normaali ruokavaliolla mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.12.2010 - 20:36

En ole, mutta liikuntaa voisi lisätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 22:43

Ei tullut jouluna ylensyötyä..että olisi tullut lisäkiloja..Ihan normaalilla syömisellä meinaan pärjätä..Mutta yritän kumminkin syödä terveellisesti..