Oletteko saaneet paikalliselta parkkipirkolta sakkolappua kotipihassanne?

Isäntä unohti autonsa kerrostalomme pihaan pariksi tunniksi kun kiirehti kotiin ja jo oli joku ystävällinen naapuri soittanut pirkolle. Niinhän se kuuluukin, mutta kun tuo oikea dementia isäntää vaivaa, niin kyllä se vähän jurppii.

Lisätty: 29.12.2010 - 14:18

pelastustiehän siitä menee, mutta vaikka kaksi paloautoa tai ambulanssia mahtuis vierekkäin siitä ohi menemään. Mutta säännöt on sääntöjä aina.

Avainsanat: paikallinen parkkipirkko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2010 - 21:03

Eihän oo mulle tullunna,
ei euroja oo mennynnä.

Laputtee muutamia muista,
tietysti kyse huolimattomista.

Tunti riittää meidän pihalla,
mainittu on sakon uhalla.

Ken ylittää hän ajan tään,
sakotteluun jo ryhdytään.

Tyytyä mun täytyy tähän,
jos harmittaakin vähän.

Jos alkaa ihmisiä sakottaa,
siitähän pitää nyt ilmoittaa.

Pelastustie on siinä meillä,
mitenhän se onkaan teillä?

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

Kyllä pappa tietää. Kiitos ihanasta runoilusta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2010 - 19:43

KYLLÄ VAIN!!!! pisti kivasti **tuttamaan! :/

Lähteet:
omakohtainen kokemus :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 19:47

En ole, kun omaan katospaikkaani aina autoni parkkeeraan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 20:00

En ole ikinä saanut sakkoja mistään, ja parkkeeraan aina vain lailliseen paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 20:22

Eipä täälläpäin sakoiteta vaikka välillä on kaksi autoa rinnakkain virheellisellä paikalla ja toinen jalkakäytävällä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 20:47

Olipa ystävällinen naapuri .Tosi ihana. Sattuuhan sitä vahingosta oppii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 21:18

Minun" autoni" oli parkissa Salpausseläntie3.ssa Helsingissä rappupielessä päivät, mutta ei yhtään parkkisakkoa tullut, vaikka moni sai. Kuvan voi katsoa Salpausseläntie 3 C , siinä se on ensimmäisenä.(kuvahaku, punainen tiilinen kerrostalo.

Lähteet:
salpausseläntie 3 C

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 21:41

Ei tule parkkipirkot lappuja jakelemaan,kun on oma piha ja oma lupa..itse määrään seisooko auto tallissa vai pihalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 00:02

MIETTIKÄÄ TÄTÄ.. .. jos auto parkkeerataan kerrostalon pihaan .. sellaiseen paikkaan , josta kulkee hälytys ajoneuvot tai pitäis kulkea .. NOO-OO ..aatteleppa ..Syttyis vaikka tulipalo tai joku tarviis abulansia .. joten ois silloin iso hätä ..jopa sinulla tai muilla .. sit ois joku auto siinä tiellä .. niin kuinka ollakkaan .. eipä pääse avun tuoja likikään .. . , kun .. ensin pitää se auto korjata pois tieltä ja sit vasta ne ihmiset jotka ovat oikeassa hädässä saavat apua ... saattaa olla .. , että se hädässä olija olet juuri sinä ... miettikääpä sitä , kun jätätte auton tai muun esteen sinne kulkuväylälle jossa on kieltomerkki tai josta muuten vain ois se kulkuväylä , josta apu vois tulla auttamaan hädässä olijaa .., jopa sinua joka olet silloin hädässä ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.12.2010 - 02:20

Miten ihmeessä omassa pihassa saa parkkisakot? Ellei sitten ole kieltotauluja.
Meidän pihassa ei semmoisia ole, enkä ole onnekseni saanut kuin yhdet sakot eläissäni. Sekin oli omaa hölmöyttä, unohdin tarkistaa kiekon kun vaihdoin optikolta toisella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 08:48

Heh, oma piha omat luvat. Ei eksy parkkipirkot tänne korpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 14:30

En ole saanut koskaan parkki- tai muutakaan sakkoa (nyt täytyy koputtaa päätä, joskus männä vuosina oli kaasujalka huomattavasti raskaampi, onnekseni en koskaan ajanut tutkaan).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 19:11

Olen saanut, ja kyllä pisti vihaksi. Sain sakon firmalta jota kerran täällä kyselinkin, onko heidän toimintansa laillista ympäri suomea. Pääpaikka sijoittui Helsingin seutuun. Joten kyllä kummastutti että tultiin kirjoittamaan lappu 600 km päähän.