Ketkä olivat Tupolevin veljet ja mitä he tekivät?

Tuokin asia tuli mieleen laskettelusta!

Avainsanat: levi kortti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 11:50

Olin varma,että liittyisivät jotenkin lentämiseen ja lentokone Tupoleviin,mutta totuus olikin toinen.Miten se Marianne loukkaantuikin niin mukavasta kortista?Mie oisin ylpeänä esitellyt sitä korttia,jos sellaisen olisin saanut.

Kysyjän kommentti

Niinpä niin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2010 - 16:42

"Tupolevin veljeksiin" kuuluivat:
Valtakunnansovittelija Jorma Reini,
Liiketyönantajain Keskusliiton toimitusjohtaja Jarmo Pellikka,
johtaja Stig-Erik Leiponen,
Teknisten Liiton puheenjohtaja Tenho Olin,
Erorahaston toimitusjohtaja Jarmo Tammenmaa ja
Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Mauri Moren.

"Kikkelikortin" lähettäjät Marianne Laxénille.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Tupole..._veljekset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 17:28

Ja olikin mukava temppu ukoilta se kortin lähettäminen, häpesivät jälkeenpäin kylläkin, eikös se moraalinen puoli tulekin kun selviää ja tolkku tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 18:28

jumppishan nuo jo luetteli,

ei ollut pojilla vielä mahdollisuutta lähettää tekstareita (niinkuin nyky-velmuilla) niin piti tunteensa ilmaista ihan perinteisellä postikortilla ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 20:26

Tupolevin veljekset oli tiedotusvälineiden tunnetuksi tekemä nimitys työmarkkinajohtajien joukolle, joka lähetti vuonna 1990 kuuluisaksi nousseen kortin tasa-arvoasiain neuvottelukunnassa erikoistutkijana tuolloin toimineelle Marianne Laxénille. Korttia nimitettiin julkisessa keskustelussa yleisesti ”kikkelikortiksi”.

fi.wikipedia.org/wiki/Tupole..._veljekset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2010 - 20:46

Tupolevin veljekset eli valtakunnansovittelija Jorma Reini, Liiketyönantajain Keskusliiton toimitusjohtaja Jarmo Pellikka, johtaja Stig-Erik Leiponen, Teknisten Liiton puheenjohtaja Tenho Olin, Erorahaston toimitusjohtaja Jarmo Tammenmaa ja Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Mauri Moren kunnostautuivat lähettämällä Marianne Laxenille kikkelikortin, jonka kuva oli sen verran rivo, ettei Marianne varsinaisesti ilahtunut kortista. Aikamoinen kalabaliikkihan tuosta kortista syntyi, ehkä olisi poikien kannattanut nukkua yön yli ennenkuin kortin postin vietäväksi laittoivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.12.2010 - 02:13

Veljekset - tyypillisiä miehiä!