Juko olette tarkistanut onko uusia tähtiä?

Eikö niitä näin joulun aikaan ole pruukannut syntyä?

www.aijaa.com/v.php?i=7211368.jpg

Avainsanat: tähdet avaruus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.12.2010 - 11:27

Kyllä sen verran pyrytti, ettei tullut tähtien katseleminen mieleen. Kuustakaan ei ollut, joten sitäkään tähteä en nähnyt. Muuten kyllä oli muutama "tähtihetki".

Kysyjän kommentti

eikö linkkini "stellarium" sano mitään? sillä ohjelmalla näkee satelliititkin vaikka olisi miten pilvessä. Niille saa nimetkin niin ei tarvitse arrvailla mikä on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.12.2010 - 11:37

kärsin vähän tuosta kaukonäön puuteesta , jotta jää ne tähdet pelkiksi täpliksi ... mutta kun tuota kaukonäön puutetta lääkärille valitin , kysi hän , että näetkö tuon auringon ? siihen vastasin , et kyl mä ny sen nään ... lääkäri sit vastas , et ei mitään hätää ... hyvin näät , kun kert auringonkin näät .. et sillee ... no tuo ol vanha vitsi heh :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2010 - 17:01

En ole nähnyt kuin sen ikiaikaisen Betlehemin tähden ja kuullut enkelten sanoman. Ja se vanha sanoma ja tähti riittää minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2010 - 08:31

En ole tarkistanut, kun en ole pariin viikkoon pakkasten takia ulkona liikkunut. Nyt sää näyttää ainakin hetkellisesti vähän lauhtuneen, mittarissa -15 joten mahdollisesti tänään iltakävelyllä pitää katsella taivaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2010 - 10:22

Eipäs ole tullut ajateltua että taivaalla jotain uutta tapahtuisi..
On ollut niin joulunjuhlaa vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2010 - 14:46

Tähtiä en ole katsellut vaikka tästä muutamana tähtikirkkaana yönä siihen olisi ollut mahdollisuus. Viime talvena ajoimme kirkkaana pakkasiltana mieheni kanssa niin kaus taaja-alueelta, että katuvalot eivät näkyneet ja ihailimme kirkasta tähtitaivasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2010 - 17:46

Katselen kirkkaalla ilmalla taivaalle ja nään siellä paljon erinlaisia tähtiä ,isoja ja pieniä .Kuu siellä päälinmäisenä ja suurena, kirkkaana.Nimetähän en tietenkään niitä osaa. Jotkut kirkaat siellä menee kiertoradalla, hiljalleen eteenpäin. Olisiko niitä putnikkeja .Joskus joku tulee alaspäin ja sammuu.Siinä sitä tutkittavaa olisi.Aika laajaa. Kaukoputkella vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2010 - 19:10

Minulla on niin huono näkö että en meinaa näitä vanhojakaan tunnistaa.