tervehditäänkö ranskassa poskisuudelmalla kaikkia vai vaan tuttuja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.12.2010 - 01:19

Jos tehdää niinkuin vanha poika sanoi:" Minä vasemmalla kädellä taputan takaliston oikeata poskea ja siitä
vanhat tytöt tykkaä"..

Lisätty: 04.01.2011 - 02:16

Kiitos käyttäjille, tästä Suomen pojatkin taitaisivat tykätä.

Lähteet:
googlen uumenista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.12.2010 - 09:00

ymmärtäisin että tuttuja, mutta mene ja tiedä...
Ainakin Turkissa sain pusuja poskelle ja kädelle.. ( oli aikas hauska olo kun nuoret miehet myyjät suukottivat)
varmaan siksi kun ostin niin paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 09:07

tutumpia poskisuudelmalla tervehditään, ei nyt sentään kaikkia vastaantulevia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 09:13

Aika yleinen tapa se siellä on, mutta ei kai nyt ihan tuikituntemattomia kuitenkaan poskisuukotella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 10:17

No ei tosiaan ventovieraita,heille riittää "Hyvää päivää" jossain lenkkipolun varrella...tai riippuu Sinusta,eihän kukaan varmaankaan estä Sinua antamasta vastaantulijoille poskisuukkoja tai...?!:-O
Tutumpien kesken on tavanomaista poskisuukotella,molemmille poskille eikä vain sille oikealle ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 12:24

Kaikkia suudellaan ja molemmille poskille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 17:26

Siellä saa suukotella sielun syvyydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 22:25

Onneksi ei meillä ole sellaista tapaa...Haluan kyllä halata ihmistä,jas ei ole pitkään aikaan nähnyt..ja lapet aina halaan,kun tulevat käymää.myös sen 3:mannen polven..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.12.2010 - 10:30

Laitan tähän hieman Ranskan tietoutta, mm. poskisuudelmasta:
www.uraverkko.net/kulttuurig...anska.html

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2010 - 10:44

Käytäntö on osoittanut että molemmat tavat ovat käytössä. Riippuu tilanteesta ja siitä ketä tapaat.
Uudet sukulaiset siellä tervehtivät heti ensitapaamisella poskisuudelmin.
Turkkia ei sovi Ranskaan verrata.... huh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2010 - 18:15

Varjelkoon! Ei todellakaan ketä tahansa. Poskisuudelmia vaihdetaan vain hyvien tuttujen, ystävien ja sukulaisten kesken. Kannattaa seurata tilannetta eikä tehdä aloitetta. Vastaanotto voi olla kylmäävä, jos yrittää suudella "väärää" henkilöä.

En muuten vaihtaisi poskisuudelmia turkkilaisten miesmyyjien kanssa. Vain typerät turistit tekevät näitä etikettivirheitä innoissaan ja ajattelematta.