Jos koira värisee/vapisee ulkona -30 asteen pakkasessa niin tarkoittaako se, että sillä on kylmä? vai miksi vapisee?

Koira on rodultaan Suomenpystykorva. 7 vuotias

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2010 - 12:29

kauanko pystykorva joutuu olemaan ulkona noin kylmässä pakkasessa?
aivan varmasti koirallakin on kylmä pakkassäällä.
jotkut värisevät vilusta toiset nostelevat tassujaan ylös kun paleltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.12.2010 - 13:26

No aivan varmasti koiralla on kylmä, jos kerran vapisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 14:43

Kyllä kymäänsä värisee.Ottakaa ihmeessä se sisälle lämpimään.Meillä 24-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 14:48

Kyllä se koirakin kylmän tuntee, viehän pian lämpöiseen karvakaverisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 15:16

Aivan taatusti on vilu. olen itse nyt pakkasella pienentänyt lenkin määrää mutta lisännyt kertoja..
Minulla on tuo Mittelspitz jolla on sään kestävä turkki joten sille ei laiteta takkia tai muutakaan vaatetta, mutta eipä tiedäkään että saa huivipannan joten joku vaate kuuminkin tulossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 16:43

No hoh hoh, olisikohan sillä vilu? Äkkiä koira sisälle lämpimään.

Muutaman koiran olen joutunut poimimaan pakkasesta kauppakeskuksen sisälle lämpimään ja odottamaan siellä koiran kanssa isäntää, joka unohtui hoitamaan asioitaan. Vähän olivat nolona, kun älysivät, ettei koira pärjää pakkasilla ulkona. Järkeä peliin!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 21:00

Ei mikään koira saa olla ulkona kylmässä. Eläinrääkkäystä selvästi.Koira pitää hoitaa ja hyvin.Koira ei ole mikään esine vaan elävä olento, joka palelee ihan niinkuin kuka tahansa.
Ilmoitan heti eläinsuojelijalle jos näen , että eläin kärsii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 23:26

Menehän itse kokeilemaan pelkkä nahka ja kenties kerrasto päällä ja kysele vasta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 17:12

Kyllä sinun sessesi palelee, hae sisälle lämpimään vähäksi aikaa.