Joko sinulla joulu valmiina ruuat ja leivonnaiset?

Minulla on tänään joulutorttujen teko (kahdenlaisia, luumu tähtiä ja suklaa kuita) ja kinkku illalla uuniin kaikki muu on nyt valmiina...
Olohuone koristellaan kuusi tuodaan illalla sisään...
Joten joulu saa tulla...

Lisätty: 23.12.2010 - 15:13

No nyt on valmiina, siivoukset, kuusi, ja leivonnaiset, lahjat paketoituna kinkku odottaa iltaan uuniin menoa.
Joulu saa tulla, nyt on isännän ja koiran tuo kinkunpaisto yöhän siinä menee kun välillä pitää tyhjentää alustaa jottei tule keittiön puhtaalle lattialle tuo rasva,,

Voi kun on ihana olo istua tällä hetkellä olohuoneessa katsella loistavaa kuusta!

Lisätty: 23.12.2010 - 21:12

Oltiin tyttären luona saunassa tultiin kotiin, WAU mikä olo nyt hetki niin laitan uunin lämpenemään ja viimeinen joulun kohta saa alku potkua KINKKU UUNIIN....

Lisätty: 24.12.2010 - 08:52

Kinkku valmis, HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2010 - 15:01

Kyllä minun jouluruokani on kokolailla koossa. Jääkaappi on aivan piripintaan täynnä.
Odotan jos saisin vaikka pukin tuoman ystäväni luokseni viettämään aattoiltaa ja joulua.
Näin on suunniteltu ja olen kiltti tyttö nyt, että toiveeni toteutuisi.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi, ja kiitokset myös toisillekin, Jouluhan tuo tuli ja meni.
Meillä ensimmäinen kerta hyvä tuuri, kaikki loppui tapaninpäivänä, kerrankin tein oikean määrän yleensä on jäänyt ihan uuden vuoden ylikin ruokia ja leivonnaisia.
Vai johtuukohan siitä että väki kasvanut kovaa vauhtia ja ruokvieraita pyhinä yllinkyllin, mene ja tiedä, mutta hauskaa oli!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.12.2010 - 09:19

Eipä toki, ostettuna on, ja leivonnaiset kyllä tehtynä. Ei olla jouluna kotona, mennään miehen isän luokse ja samalla muun suvun, mutta toki jotain omaa viedään sinne mukana. Kinkkua ei meillä paisteta eikä syödä jouluna, toki siellä maalla kinkkua varmaan on tarjolla. Jouluisia asioita olen tehnyt ihan niinkuin aina, vaikka ne muutamat päivät ollaan poissa, joulun jatkuu.
Lähden maanantaina matkalle, tapaamaan tytärtä, ja mies joutuu olemaan 4 pv ihan itsekseen, on töissä. Matkalla on varmasti ihana joulun tunnelma, se kaupunki on katolisen maan pääkaupunki ja siellä on omat ihanat joulutunnelmansa. Ja kaiken lisäksi, mitään ei tarvi itse siellä tehdä, kaikki tulee valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 09:33

Kaikki on valmiina, joulu saa tulla, on rauhallinen olo meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 10:08

Kaikki on ostettu.Tänään aloitetaan jouluvalmistelut, huomennahan se Joulu vasta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 10:20

Leivonnaiset ovat valmiit ja paistin ja laatikot teen tänään,kinkun laitan huomenna uuniin jo varhain aamulla ja salaatit teen ja aamulla,kaikki pitää olla valmista kun joulurauha julistetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 10:52

Kyllä olemme syöneet . Mennään syömään nuortenkin laittamaa ruokaa aattona.Kinkkukin melkein syöty.Laatikko taasen imeltymässä ,yksi iso syöty. Vien nuorille lootikkoa.Kaunis jouluilma.Kerrassaan upea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 11:04

Valmista on. Huomen aamuna paistan possunfileen ja meillä on siinä kahden hengen kinkku+hirvipaisti jo valmiina. Kattilassa kiehuu juuri parhaillaan sekahedelmäsoppa. Smetanasillin teen myös vasta huomenna. Joulupäivänä mekin menemme muualle syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 11:41

huh taas tää joulu yllätti , eilen tulla tupsahti kavereita kukkineen ja hommat jäi tekemäti , kun he viihtyivätkin enenmän kuin luulinkaan .. nyt hihat heilumaan ja rosolli aineet kiehumaan ... smetanasilliä tekemään , sienisalaattin teko , terveysleipää ja suklaa muffinsien tai toi kyllä saattaa olla marjapiirakkakin niiden leipomista ... kinkku saa kohta painella uuniin , mutta loorat on hyvällä malilla ja ilalla tulee ruokavierata (tuttuja ) sinne teen lihapyöryköitä ja punajuurivuokaa sekä sulaamoussea jälkkäriksi , jotta se on nyt moikka ja askareiden pariin ... jouluradio soimaan ja fiilikset kattoon :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 11:59

aamulla otin kinkun uunista, nyt on jääkaapissa. soseet sulaa pöydällä jotta saa laatikot vielä tehtyä. rosolliaineet keitän tänään ja varmaan laitan senkin valmiiksi. eli ei paniikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 13:32

Aamupäivällä paistoin kalkkunan, nyt uunissa lanttulaatikot, seuraavaksi porkkanalaatikot ja sitten mies hoitelee perunalaatikon ja kunkun paistamisen. Huomenna leivon vielä kuivan kakun, josta tulee piparkakkumausteensa takia ihana tuoksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 16:50

Huomen aamulla teen juustokakun sekä suklaisen kahvikakun ja muutamat tortut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 18:36

Rosollin tein, kinkku (3,546 kg) on uunissa ja mamma teki silakkarullia. Siinä on joulu ilman kuusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 23:23

Alkaa olla kaikki kondiksessa. Kinkun otan ihan heti kohta uunista ja sillisalaatin kokoan aamulla - ja eikun syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 06:38

Kaikki on valmiina, riisipuuro on juuri keitetty.