Mistä tuntee joulun?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2010 - 00:12

Joulu tulee sydämmestä...
lasten naurusta ja laulusta...
yhdessäolosta..hyvästä ruuasta..

Kuusesta ja kaikkinensa jouluvaloista..
paketit kruunaavat illan (ainakin lasten silmistä nuo loistaa eniten...)

ja vielä unohtamatta kiirettä vilinää vilskettä kauppojen kassoilla, on kuin alkaisi isompikin lakko kaikki hermostuneina ja kiireellisenä ..
kyllä tuo joulu tulee ihan ajallaan, muistaa vaan joka päivä myös hieman hellittää...

Kysyjän kommentti

Kiitos Toffe, oli kiva vastaus, kattoi kaikki asiat. Kiitos myös muille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2010 - 19:37

www.youtube.com/watch?v=Y0QDqNfdlGQ

Ainakin näistä asioista mistä tässä laulussa lauletaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 20:36

Jos en tietäisi joulun vietosta mitää ja menisin kaupoihin. Varmasti jokin mieleen tulisi ,aina sama vuodenaika, jolloin ihmiset sekoaa.Ostaa kamalasti kaikkea. Ruokaa rattaat täyteen. Kotien sisällä ja rapuissa, tuoksuu lanttulaatikot ja kinkut .Piparit ja kakut.Ihmiset kokoontuu illanviettoon koteihin .Sukulaiset yhdessä.Kirkot täynnä väkeä.Tonttuja ja pukkeja kulkee kaupungeissa.Pitkät kauniit valkoiset parrakkaat, kauniine punasine nuttuineen ja lakkeineen .Haudoilla mahdottoman kauniit valot loistaa pimeässä talviillassa ja yössä.Siellä tuhansia kynttilöitä valoa tuo niille, joiden koti on siellä.Valkoiset kauniit puut, nuokkuu lumenpainosta ja kimalteet loistaa kauniisti lumesta.
Siitä tiedän joulun ,hiljaisuus laskeutuu pikku hiljaa joka paikkaan.Ennenkuin palataan Tapaniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 20:54

Hermostuneista ja töykeistä ihmisistä kaupoissa, ovat jotkut sellaisia että luulee tavaran olevan kortilla.Ja se hössötys sekä mainonta, ihmiset ovat hulluja 3 päivän takia,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 22:00

Minä tunnen oman jouluni alkaneen, kun toivotan työkavereille hyvät joulut, käyn ostamassa marketista kärryllisen jouluruokia, kotona alan koristella kuusta joululauluja kuunnellen, glögiä maistellen ja paistuvan kalkkunan tuoksua haistellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 22:09

Ratikkapysäkillä koululaiset laulavat joululauluja kuoroina. Upeaa ja mieltä piristävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 23:24

Ennen joulun tunsi siitä että telkkarista ei tullut mainoksia... muistatteko vielä? Nyt joulun tuntee sydämessään, jossei ole stressannut itseään hermoheikoksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 08:00

joulu on tunne sisällä. ulkoiset merkit on kaikkien tiedossa - mutta ilman tätä tunnetta ei oikea joulu ole tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 08:06

Eilen tunsin kauppamme parkkipaikalla, keskiviikko ja autoja täynnä. Olipa tuolla kuusikauppiaskin, ei kai sekään enää joulun jälkeen siellä päivystä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 09:07

Oikea joulu tulee ihmisen sisimmästä, sinne se on lokeroitunut vuosien varrella. Se vähemmän oikea taas näyttää alkavan jo varhain, joskus alkoi jo lokakuun alkupuolella, nykyään sentään paljon myöhemmin. Eli ankara kaupallisuus leimaa nykyajan joulua. Toki kanssaihmisten muistaminen on ok, mutta ei se parasta ole ison tavaramäärän kautta.
Jouluun kuuluu ainakin meillä joulun erilaiset tuoksut, leipomisen ja ruoantuoksut ja hiljainen, verkkainen valmistautuminen juhlaan. Juhlahetki arjen keskellä on terapeuttinen, sitä ei ehkä moni tule ajatelleeksi.
Kun katson ikkunastani ulos, kauniimpaa joulunäkymää ei voisi olla, paljon puita eli kuusia, mäntyjä ym. ja paksun lumen peitossa.
Eilen näin keskustassa akrobaattipukin eli joku asianharrastaja oli kiinnittänyt (Mannerheintien varrella) kahden lyhtypylvään väliin vaijerin ja punainen pukin asu päällään käveli pitkin vaijeria. Muistan että viime vuonna oli sama näytelmä! Sekin oli jotain jouluista ainakin hänelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 23:06

Kauppalaskujen loppusummasta.
Leikki sikseen. Silloin kun sydämestä tuntuu hyvältä, silloin tämän kaiken kiireen ja hälinän keskellä on tullut joulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2010 - 06:19

Minä tunnen sen vain tunnelmasta.