Mikä saa aikaan tällaiset ammuskelut?

Kauhajoki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.09.2008 - 12:35

ei mikään :D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2008 - 13:11

juu kuulemma taas koulussa ammusketu tällä kertaa kauhajoella. en tiedä sitten mikä moisen väkivaltaisuuden ja mielenhäiriön saa aikaan. mutta jos jollain on mieli sairas, niin aikaisemmat tapahtumat kuten jokelan koulussa saa varmaan tämän kyseisen henkilön tekemään samoin. siis ampujan mielestä 'hyvä juttu' noin mäkin joskus teen. sairaan mielen ajatuksia kun ei voi tietää. kauheaa sanon minä, koskaan ei tiedä missä seuraavaksi tapahtuu ja niin kuin jokelan koulun ampujakin oli melko tavallinen poika, kukaan ei osannut arvata ja pelätä että se poika olisi koskaan tuommoista rupenut tekemään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 15:29

Mielenhäiriö, ei ihminen normaalisti käyttäydy noin. Siinä sitä onkin taas selviteltävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 18:16

puuttuvat koulupsykologit, mielenterveyspalvelut ja nuorten hoitamaton ja huomaamaton pahoinvointi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 18:35

Ennen me/nuoret elimme ns. tynnyrissä, ei ollut tätä tietotulvaa mikä nyt on (ei siis kuitenkaan kovin kauan sitten) ja saimme olla rauhassa suht koht kaikelta tältä maailman pahuudelta, nyt on toisin ja varsinkin nuori ihminen ei jaksa tätä kaikkea käsittää ja jos on vähänkin herkkä ihminen tai esim. muutenkin jonkinlaista mielenterveyden epävakautta, niin ääritapauksessa ajaa sitten tällaiseen todella surulliseen tapahtumaan.... ei voi muuta kuin hiljaa ihmetellä ja myötäelää näiden tämän kokeneiden nuorten vanhempien/sukulaisten ja ystävien surussa...

Kun on joku raaja menee poikki niin kaikki auttavat, mutta kun mielenterveys kärsii, niin...? Enemmän apua tarvitaan tähän psyykkisen puolen hoitoon, vaikka sitten miten...määrärahoja lisää tällaiseen toimintaan, jotta saadaan näistä kärsivät ihmiset ajoissa hoitoon, ettei tällaista pääse tapahtumaan enää tässä suomenmaassa, tätä mieltä täällä mä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 20:31

Jokin mielenterveyshäriö. Sehän se taisi olla Jokelan ampumisenkin takana. Ja niinhän se tv:ssä tuli taas ilmi, miten kouluterveydenhuolto ei ole riittävä ja miten nuoren on vaikeaa päästä hoitoon milenterveysongelmineen. Olisi jo vuodessa luullut asiaan parannusta tulevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 21:01

Sen kun ymmärtäisi, osaisi ehkä jotain tehdäkin, ymmärtämättäkin pitäisi yrittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 15:59

Joku alkaa vihata ihmisiä, ja haluaa tehdä itsemurhan, haluaa ottaa muutaman viattoman ihmisen mukanaan helvettiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 21:14

kyseiset henkilöthän jokelassa sekä kauhajoella ovat molemmat olleet aina koulukiusattuina,(jos oikein olen ymmärtänyt) se kasvattaa pienestä tavallisesta lapsesta vihaa ja katkeruutta täynnä olevia aikuisia. Minuakin on kiusattu koulu aikoina paljon enkä saanut mistään apua, eikä opettajatkaan puuttuneet asioihin, vaihdoin koulua 5 kertaa (siis peruskoulussa ollessani).Tunsin muita oppilaita keitä kiusattiin kanssa, se ehkä helpotti oloani ja myös se että minulla oli läsnä oleva perhe johon pystyi luottamaan.(en silti vanhemmilleni puhunut kiusaamisestani). Noille koulu ampujille tuo kiusaaminen on tainnut mennä pahasti psyykkeen puolelle eikä kotona ole oltu tukemassa lapsiaan silloin kun on tarvis.Tässä meidän maassamme on liian monta aikuista ketkä tekevät lapsia eivätkä kanna heistä täyttä vastuuta, vaan ura on heille edelleenkin tärkeämpi kuin oma kasvatettava lapsi