Oletko ottanut infulenssa rokotteen nyt syksyllä?

Minuun pistettiin se eilen,kun kuulun riskiryhmään,sika piikkiä ei enää anneta.

Avainsanat: infulenssarokote

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 10:49

jeps jo siinä heti alkurytäkässä , kun niitä annettiin , mut muistanko oikein , et se sikapiikki ois nyt samassa piikissä kun se lentsupiikkikin, näin muistelen , et minulle ois sanottu , mutta tämä nuoruus klementtia vai mikä se ny ol kaan saattaa tehdä muistikullalle kepposen tepposen .. :( noo kannattaa varmistaa sieltä mistä piikinkin sai , jos on epävarmuutta mitä nuo piikit sisältävät ...

Lisätty: 21.12.2010 - 11:41

lisään vielä ,et tuosta piikin saanista noin pariviikkoa sain mystisen kuume,lihas ja julmetun päänsäryn ,joka kesti vain muutaman päivän ...liekö ollut johtunut tuost piikist ..en tiedä ,kun en lekuriin viitsinyt pikkukipujen takia mennä ...

Kysyjän kommentti

Kyllä muistit oikein,siinä rokotteessa on myös sitä sikaainetta.Nyt on viikko mennyt,kun sen rokotteen sain en ole itsessäni huomannut vielä mitään oireita.Pitänee koputtaa maalamatonta puuta,että mitään oireita ei ilmautuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 11:27

Alkurytäkässä(mikä se on?)kurkkasin terkkarin ovesta ja näkyvillä ei ketään eli sisään ja sain sen saman tien.Siinähän on kuulemma -sika-kin mukana eli taasen kaks kärpästä samalla koivun lehdellä.Ei tuntunut missään,viime kauden H1N1 aristi illaksi käsivarren,mutta sekin meni ohi.Olen tavannut sen kausi-influenssa piikin vuosittain ottaa,riskirymiksenä kausiflunssatta elellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 11:35

Kyllä olen ottanut nyt syksypiikinkin. Otin jo silloin kun olin niin nuori tyttö ja jousuin 50 markkaa maksamaan reseptistä, mutta ei flunskat ole vaivannut, muut siteänkin järeämmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 11:56

Enpä ole enkä ota, aion kumminkin terveenä liikkua uskoisin, pitääpi koputtaa puuta siis päätä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 12:07

en ole - enkä koskeen ole aiemminkaan.
harvemmin mitään tarttuu - jos on tarttuakseen, pitää sairastaa sitten vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 12:10

Otin lokakuussa perinteisen kausi-influenssarokotteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 12:45

Sikapiikin otin viime vuonna ennen etelän reissua. Pahat kielet sanovat, ettei minulle muu rokotus sopisikaan. Enkä ole ottanutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 13:10

En ole ottanut, se tulee jos tulee, rokote ei suojaa 100%:sesti koska ei tiedetä mikä virus on milloinkin tulossa. Sikainfluenssarokotteessa on samaa "vastamyrkkyä" kun nyt annettavassa influenssarokotteessa. Viime syksynä työpaikalla otin sikapiikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 14:13

En ole ottanut enkä näillä näkymin ota minkäänlaista piikkiä. Sikapiikistä tulin kipeäksi ja nyt luin, että se aiheuttaa myöskin painonnousua...alkaa selittymään minunkin lihominen. Sillä ihan oikeasti painoni nousee oudolla tavalla vaikka en syö yhtään enempää ja liikunkin paljon silloin kun jalka on kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 14:25

En ole ottanut enkä aio ottaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 21.12.2010 - 14:44

Työpaikallamme jaettiin piikkejä ilmaiseksi mutta en ottanut sitä viime vuonna enkä tänäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 20:26

en ole koskaan ottanut flunssarokotetta, en minkäänsortin. enkä kyllä aio ottaakkaan, ellei tule pakolliseksi.
(adressi: www.adressit.com/ei_pakkorok...tuslaille)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 20:33

En ole ottanut ,enkä ole ollut menossakaan sinne päin. Jos sairastun niin sairastun ei siinä piikit auta.Viime keväänä mietimme sikapiikkiä. Mutta tultiin siihenn tulokseen että ei mennä.En koskaan ole ottanut flunssaankaan mitään rokotetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 22:08

En meinaa enään ottaa minkäälaisia rokotuksia..sain kammon sikapiikin jälkeen,kun tuli niin kovat päänsäryt..En todella koskaan yleensä kärsi päänsärystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 22:19

Meilläkin työpaikka järjestää jokavuotiset rokotukset, viimeksi pomo pikkasen painosti porukkaamme ottamaan, toiset ottivat ja toiset eivät. Itse kuulun jälkimmäisiin - en anna pistää minkään valtakunnan influenssapiikkejä itseeni, sen verran olen lukenut aiheeseen liittyvää netistä etten edes uskaltaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 09:34

Sikapiikki viime vuonna riitti, joten en aio ottaa mitään influenssa rokotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 21:02

Tottakai otan kaikki rokotukset,mitä on tarjolla.Kuulun ns. riskiryhmään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:33

Olen koko mennä syksyn ja vieläkin ollut flunssan kourissa. Ei siihen piikkejä anneta silloin.