-Tonttujen kera huomenta teille kun heräilette tai vasta painutte unen maille. Joko joulutouhu alkaa helpottaa?

Avainsanat: jouluntouhut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 21:19

Meilläkin alkaa jo olla joulupuuhalista mukavasti lyhentynyt. Eilen pistin vielä viimeiset jouluvalot ikkunaan, tänään leivottiin lisää pipareita tytärten kanssa ja kuusenkin kävin hakemassa tuossa illansuussa.

Jouluruokiakin ostin pakastimen pullolleen, ettei ole niin pitkä lista kun huomenna menen viimeisen kerran ennen joulua kauppaan.

Joulumieltä sain lisäannoksen, kun lahjoitin laatikollisen erinomaisessa kunnossa olevia vauvanvaatteita ensijaturvakodille ahdingossa olevien äitien jouluiloksi.

Kysyjän kommentti

Kiitos virvatuli hienosta vastauksestasi ja sait mielenterveydellistäkin hyvinvointia itsellesi.
Kiitos samoin kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 06:53

Huomenta sinulle. Heräsin klo 6.00 ja tarkistin ensin pakkaslukemat..onneksi vain -12 ainakin nyt aamusta. Kovempaa keliähän oli luvassa. Tänään tulee kotiväkeni, tyttäreni ja pienet pojat päiväkaffeelle joten saan laittaa pöydän koreaksi ja suku pääsee testaamaan jälleen uutta kakkureseptiäni. Joululahjat annan heille mukaan ja sen jälkeen meillä alkaa ns. joulurauha. Ei enää tohinaa eikä vilskettä. Elämäntoverikin lähti puolikuntoisena työhön, toivottavasti pärjää eikä sairastu enemmän. Hänellä on kummallinen flunssa-tauti kestänyt kohta viikon...liekö peräti possulentsua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 08:10

Huomenta vaan. Loput joulutouhut keskittyvät aatonaatolle, jolloin minulla on jo vapaapäivä. Tuolloin on ohjelemassa pientä siivousta, kuusen koristelua, kakun leipomista ja laatikoiden ja kalkkunan paistamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 21.12.2010 - 08:16

Huomenta. Kissamme antamasta runsaasta paketointiavusta huolimatta on lahjat nyt käärittynä ja nauhoin somisteltuna yläkerran aulassa odottamassa pukin rekeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 09:44

Huomenta myös sinulle.Joulutouhut sekuin kiihtyvät,yhden annoksen vielä leivon torttuja omatekosesta taikinasta ja pesen vielä pieniä mattoja.Siivous ja kodin koristelu tehdään torstaina ja onhansitä vielä vaikkamitä tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 10:25

Ei joulun tulo paljon kiireitä aiheuttele. Rauhallisesti mennään kuten muutenkin. Tulee se kuitenkin ajallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 11:07

ei mitään tressiä ..vähän pölyjä pyyhin ja torstaina teen valmiiksi ruokia ,jotka tarjoan kylminä ja aattona sit laitan survoksista laatikot ym lämpimät ruat ..lahjat on jo jaattu ja saadaan vaan ootella sitä aaton kohokohtaa ...ruokapöytään pääsyä ja juolusaunaa ...saadaan veljenperhekkin tänne ruokailemaan ,jotta juttua piisaa ...hiukan jotain ruokajutskii kipasen hakemaan torstaina vielä ja joskos se sikapossukin sit jo pääsis uuninlämpöön ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 11:59

Tässä vedetty pikkuhiljaa, mutta monet pitääkin tehdä ihan aaton kynnyksellä joten silloin onkin vipinää kerrakseen aatonaattona...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 13:18

Ei mitään erityisiä "joulutouhuja" ole meneillään, tavallisia askareita. Olen Marttojen linjoilla eli ei turhia paineita. Huomenna tulee kotisiivooja, se on tärkeä juttu toki.
Mielestäni pitkin vuotta voi tehdä vaikka mitä, ei kaikkea tarvi säästää joulunalusaikaan. Sää tuottaa harmia eniten mitä joulun alusaikaan tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 20:44

Kyllä kerkisin ruuat tekkeen klo 11 sitten tuli tyttäreni miehenkanssa ,hetkenpäästä poika. Onneksi yöllä kinkku uunissa, tulikin hitsin hyvää ja kypsää.Edellisiltana tein rosollin ja yön yli imeltymässä perunalaatikko.Aamulla klo9 uuniin paistumaan. Kaikki oli valmista syöjien tultua.Olivat kiireisiä lähtivät meneen Joroisiin .Toinen kotiin takaisian .Menemme sitten kaikki heille. Kun haluuvat niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 05:43

Huomenta Sirkkaliisa, puolet on saatu valmiiksi. Mutta ei haittaa jos jokin paikka jää rempalleen, tai jokin sörsseli unohtuu tehdä. Ajattelin ottaa tämän joulun lunkisti, ilman huolen häivää. Lahjat olen onneksi saanut suht koht kuntoon. Yhden rahasiirron joudun vielä tekemään kaukaiselle ystävälle, ostakoon itse mitä tahtoo. Ruokapuolikin on hoidossa, kinkku on kuitenkin vielä paistamatta. Huomenna paistan karjalanpaistin. Laatikot olen tehnyt jo valmiiksi pakkaseen. Jotain kalapuolta pitää vielä käydä kaappiin täydentämässä. Ja hyvää limppuakin pitää hommata. Riisipuuron keitän vasta aattona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:29

Itse asiassa ja ihan tosi. Paistoimme miniän kanssa kinkkua ja teimme joulusiivoa juuri tuolloin.