Huomenta napsuille ja ihanaa jouluviikkoa. Mitäs uutta kuuluu? Helsingissä ilmeisesti lunta sopivasti, haittaako kulkemistasi?

Ei tarvitse ajaa tuonne Pihtiputaallekaan (40 km) kun Oulun kuoro voitti joten jos tyytyisin shoppailuun Viitasaarella tänään.

Avainsanat: joulu viikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2010 - 16:03

Lunta on Helsingin keskustassa riittävästi, mutta ei haittaa jalankulkua ja ratikallakin sujui matkanteko hyvin. Todella kaunista ja valkoista. Ajattelin jo eilen illalla lähteä kameran kanssa liikkeelle, mutta kyllä tänäänkin vielä ennättää - ei nämä lumet hetkessä haihdu. Illalla kun kaupunki on hiljentynyt onkin sitten otollinen aika. Meidän talon piha on nyt niin upean näköinen: korkeat kinokset peittävät maan ja lunta on alimpien kerrosten ikkunoilla saakka. Pihan puut on koristeltu valoköynnöksin...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Lunta riittää ja lisää sataa, mutta meillä täällä Pohjois-Savossa (vaikka asummekin lähes Keski-Suomessa) on vähemmän lunta, kuin etelässä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.12.2010 - 08:03

Huomenta sinullekin, - 11 on mittarissa täällä. Menen 1 pikkuihmiselle tänään joululahjoja ostamaan. Sitten minulla alkaa 3 kk kotiaresti ja meille ei saa ketään tulla vierailulle, lääkkeillä lasketaan valkosoluni pois ja samalla menee immuniteettini myös, ja jos jonkun flunssan saan niin kuolemaksi taitaa olla kun tuo astma on lisäksi. Minulla on kyllä varattu viihdykettä tänne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 08:10

Helsingissä ilmeisesti kaaos jatkuu ja nyt pakkasta saamme varmaan joka kolkassa sietokykyyn asti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 08:12

hyvää huomenta ...mistään uudesta ei tietoa ,mutta hiukkasen oli tullut lunta täälläkin ,kun lumiaura käväs pihassa auraamassa taas tiemme ...ei täällä onneksi ole noin paljoa lunta ,kuin on helsingissä tai jopa porvoossa ...se ois sit kohta kinkun sulattamista ..ostettiin jo muutama hetki sitten ,kun piti se paistaa ,mutta ei sit kuitenkaan ,kun meinattiin ,et maistuu paremmalle nyt jouluna kuitenkin ...nyt olenkin täällä keskellä ei mitään ilman omaa kulkupeliä ja tuot isompaa en uskalla edes ajaa ,kun isäntä vei caarani ...työmatkalleen ja hyvä niin ,kun saan sen sit tankkitäys menovettä ,jotta pääsen liikenteeseen ilman bensan loppumis pelkoo ..jot jotain kutimia rauhassa heiluttelen vainen ja siinä samassa mietin ,mitä sitä sit muuta puuhaa kehittelis ...eipä ne puuhat koskaan lopu ,jotta saa vaan valkata mitä sitä milloinkin puuhailis ... :)

Lisätty: 20.12.2010 - 11:03

nyt pääsenkin ostos he*****n ( sensuroin itse ) skanssiin .... kun serkkuplikka pyysi seurakseen .. jotta huh jo etukäteen, mutta pääsenpähän katsomaan kauppoja ja tavara määriä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 08:12

Aurinkoista aamua myös sinulle Mariaana.Helsinkiläiset ovat nyt saaneet lunta enemmän,kun tarpeeksi,mutta kyllä sitä täällä Lappeenrannassakin sataa kokoajan lisää.Just äsken meni tossa pyörätiellä traktori ja työnsi lunta pois ,auraautosta en tiedä onko käynyt.minunkin pitää mennä kohta TK keskukseen putsauttamaan korvat jouluksi,että kuulee paremmin.Pakkasta meillä on -10C ihan sopivasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 20.12.2010 - 08:18

Huomenta ja hyvää alkavaa jouluviikkoa. Sipoossa satoi lunta perjantaina ja lauantaina ja sunnuntaina ja vielä tänäkin aamuna. Tuuli on ollut kovaa koko viikonlopun ja kinoksia on muodostunut pitkin teitä ja pihoja. Onneksi pääsin lähtemään hyvin autollani töihin vaikka piha oli osin paksunkin lumen peitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 09:11

Pakkaslukemaa en muista katsoneeni, "lämmintä" oli, hyvin pääsee kulkemaan omilla jaloilla, ovat tehneet lumenpoistotöitä koko viime yön. Autoa ei tule edes mieleen käyttää, lauantaina käytiin maalla ja hyvin sekin onnistui vielä silloin.

Lisätty: 20.12.2010 - 10:58

Mikäli lunta tulee tasaiseen tahtiin, sukulaisvierailu Etelä-Karjalaan jää tekemättä, liian suuret riskit liikenteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 09:34

Jämsänkoskella luntaa riittää ja on jo liikaakin.Lumitöitä en ole vielä tehnyt käsi tapaturman vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 09:47

huomenta vaan,
pakkasta kymmenisen astetta,
liika lumi ei haittaa vaikka persjalkaisilla pyrstö jo laahaa pitkin hankea ...
(lisää tulee hiljakseen koko ajan)

mustasta joulusta lienee turha haaveilla tänä vuonna ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 10:02

Huomenta huomenta ,
samat lukemat kuin valperilla ja hiljakseen tipahtelee entisen puuterilumen päälle.Ikkunasta katsottaessa pehmeät kinokset ympärillä,naapurin keskikoinen koira upposi lumeen ulosmennessään ja hölmistyi vallan.Lähdössä tässä samoilemaan ystävien joulukahvitapaamiseen,paras mennä omin jaloin,ratikat kulkee moitteettomasti ja päätiet kauhottu,muuten ei ehkä niin loistavasti,mutta kaunista kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 12:38

Keski-Suomesta erittäin luminen tervehdys. Maisemat ovat todella jouluiset eikä ole pelkoa, etteikö joulupukki pääsisi reellään kotiovelle saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 14:40

Lunta täälläkin. Lumipyryssä seikkailimme vauvan kanssa kaupungille tekemään viimeiset jouluostokset. Nyt ei tarvitse enää kuin tuoretavarat hakea keskiviikkona tai torstaina!
Tulin muuten hyvälle mielelle kun kaupan valaisinosaston myyjäpoika kiireestä huolimatta rauhallisesti ja leppoisasti vastaili tyhmiin kysymyksiini kodinelektroniikasta. Oikea asenne hänellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 17:30

Iltaa huomenen sijaan. Oli aamulla aikainen lähtö Jyväskylään lääkäritätiä kuuntelemaan.
Päivähän siinä meni aivan puoli neljään, en kerinnyt kaupoissa käydä koko aika meni
Keskusairaalan tutkimuksissa, mutta sekin asia on hoidettava.
Täällä ei sitä unta nyt hukkumiseen asti ole, mutta kyllä me valkeata joulua juhlimme
kaikki Keski-Suomessa. On vähän sellaista luppoaikaa , kun ei joulua ylenmäärin voi laittaa
yhdelle korkeintaan kahdelle. Suurimmat hommat tehty. Kellitään nyt vain ja odotetaan sitä h-hetkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 18:31

Pilke silmänkulmassa sanon:
Hyvä etteivät hesalaiset pääse kehä-kolmosen ulkopuolelle ja muut suomalaiset hesaan.
Leikki sikansa saakoon.

Pullonhenkeä katsen,
näin minäkin aattelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 19:19

Meilläpäin lunta vaikka toisille jakaisi..Aamullakin sai kahlata lumessa,kun hommiin läksin..Iltapäivästä oli kolaus-hommat...ja aina vaan lunta tupruttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:21

Kiitos, yksi yötä on enää jäljellä jouluviikkoa. Olin alkuviikon Lahdessa, ja sielläkin taisi olla lunta huomattavasti vähemmän kuin stadissa. Hienoa että hesalaisetkin pääsevät nauttimaan talven iloista ihan kotinurkilla.