Kukkiiko teillä jo joulukukat?

Minä sain sisareltani amaryllyksen ja se kukkii aivan mahtavasti juuri nyt,siinä on kukkia paljon ja väriltään se on valkea.

Avainsanat: amaryllys joulukukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.12.2010 - 21:20

Minun joulukukkani on vielä kaupassa. Joka vuosi hankin aatonaattona tuoksuvan hyasintin ja sen tuoksusta alkaa joulu. Joskus olen saanut lahjaksi amarylliksen ja se on kyllä kerrassaan upea kukka niin valkeana kuin punaisenakin.

Kysyjän kommentti

Tykkäisin hyasintistä,mutta tuoksu on liikaa minulle vaikka tuoksuukin ihanalta en voi sitä sietää saan siitä päänsärkyä ja allerkia oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.12.2010 - 21:25

Joulukaktus kukkii..muut joulukukkaset ovat vielä kaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 21:50

Ystäväni toi juuri tänään kolme kaunista joulutähteä, yksi iso minulle ja kaksi pientä tyttärille. Komeasti kukkivat, ja neitoset olivat tohkeissaan kun saivat ihan omat kukat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 22:18

Ostin viikko sitten sinisen hyasintin ja nyt laitoin poikki.Kellariin sipulin ja vesilasiin lehdet ja kukan.
Tykkään tuoksusta .Jouluksi ostan useamman Amarylliksen, kirkaspunainen sen olla pitää.Vien lahjaksi.

Lisätty: 19.12.2010 - 22:21

80cm halkasijaltaan tuolinpäällä iso joulukaktukseni on ihan täynnä käpymäisiä punaisa kukkia.Nyt taitaa käärmekaktuksetkin ihan kohta kukkia. Isoja nuppuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 00:39

Minun kukkani ovat vielä kaupassa. Aion kenties huomenna pujahtaa kukkakauppaan mennessäni ystävieni kanssa joululounaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 06:11

sain tyttäreltä sellaisen ihanan joulukukka astelman ja siinä on leikkokukka astelma ne kyllä kukkii ja on kyllä kaunis ...tällä viikolla varmaan tulee kukkalähetyksiä ja yleensä sieltä tulee amaryllis ...joulukaktukseni oli niin hättänen ,et ehti kukkansa kukkia jo pukkujouluna ...sit on komiat lehdet vanhassa amarylliksessä ,joka on verhon takana jot pitääkin katsoa oisko siinä vanhassa kukkiassa kukkaa tulossa ....on jo muutaman joulun nähnyt ja kukkansa monesti antanut ilokseni ..miten nyt lienee jaksaako kukkia tuo ...enään...tänä jouluna itse olen aatellut ostaa maljakkoon tulppaaneita ...valkoiset ois ihanii ...taikka sit punaiset ...jos on vaikeaa valita niin menee kimppu molempia värejäkin hyvin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 07:18

Kyllä on minunkin joulukukat kaupassa ja taitaa sinne jäädäkin, kun ruokiin yms. menee vähäiset rahani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 08:06

Amaryllis minulla aukesi eilen ja on tulen punainen mutta siinä on vielä toinen tulossa joten jouluni saan nauttia amarylliksen kukkien kera..

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 20.12.2010 - 08:32

Ostin kotiimme viime viikolla neljä vauva-hajusinttia ja näppärä rouvani teki niistä todella näyttävän asetelman. Kaunisrunkoinen Amarylliskin katselee keittiön ikkunasta kasvavia lumikasoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 08:38

Ostin lauantaina amarylliksen, ensimmäinen kukka näyttää pikkuhiljaa avautuvan, täytyy säilyttää viileimmässä mahdollisessa paikassa ettei kaikki kukat avaudu nopeaan tahtiin.
Kaksi kukkavanaa on kyseisessä kasvissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 08:56

empä osta kuin yhden hyasintin tyttärelle. Itse en osta säästösyistä yhtään kukkaa on paljon terveysmenoja ja ne vie rahaa älyttömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 09:36

Ostimme pienen joulukaktuksen se kukkii tällä hetkellä.Muita joulukukkia minulla ei ainakaan vielä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 18:02

Joulukaktukseni kukkii jo. Sen kukinta on parhaimmassa vaiheessaan. Osa nupuista on vasta kehityksensä alkuvaiheessa, osa auennut ja näin komeimmillaan ja osa lähes aukeamaisillaan. Se on niin kaunis ettei muita joulukukkia meillä kaivatakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 18:14

Joulukaktus kukii ja toivottaa hyvää joulua. Muita kukkia ei ole. Taitaapi tuossa loppuviikosta pari perinteistä tulla (ei hajusinttiä). Päätös on tehty, kuusta ei laiteta. Kynttilää poltellaan ja joulusta muuten iloitaan. Laspenlasten ilot katsellaan ja muuten vain oleskellaan. Ei jouluruokia valmistella sen enempää kuin kinkkua paistellaaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2010 - 05:19

Ei kuki, Amaryllis ei ole vielä auennut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2010 - 09:32

Ei kuki, ei tule kukkimaan. Hyasintista saan päänsäryn ja joulutähti on vaarallinen kissoille, jos sitä sattuu maistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:07

Varmaankin heti huomenna aukeaa kaikki kolme ostamaani hyasinttia.