oletko joutunut kanarialla taskuvarasliigojen ahdisteltavaksi.

olen vuosittain käynyt kanarian saarilla tänävuonna siellä näkyi hyvin röyhkeitä taskuvaras ryhmiä aivan kuin tallinnan satamassa.ilmeisesti marokkolaisia. yksi tarjoaa lappusia kohta on kolme neljä miestä ympäpilläsi.kaikille ei tarjota lappuja,etsitään ensin sopiva uhri. polisit ei paljoa näistä piittaa matka oppaat ei varoittele, olisi huonoa mainosta kuulemma.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.12.2010 - 08:46

En ole käynyt siellä ja tuskin koskaan menen, mutta tuttavia on ryöstetty useastikin siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2010 - 00:30

En ole tähän-päivään mennessä joutunut..vaikka olen näitäkin saaria kierrellyt..Täytyy alkaa olemaan tosi tarkkana..ihan missä päin vaan liikkuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 09:51

Ei ole tullut missään kohtaa taskuvaras vastaan.
Kun menimme Sisiliaan 2009 niin lentokentällä siinä silmänräpäysessä meni lompakko kun odotti matkalauaan...kaikki lomarahat siinä, itse en tiedä miten miehen kävi lomamatkan ajan kun ei ollut ainakaan meidän linja autossa jossa matkustimme Naxosiin.
Joten miesten ei kannattaisi pitää takataskussaan lompakkoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 13:20

onneksi en. mutta Portugalissa olkalaukkuni sivutaskusta hävisi bussimatkalla kännykkä syyskuussa.
välittömästi kun huomasin,
internetkahvilassa soitin skypellä operattorilleni, ja gsm-yhteys laitettiin hyllylle. olipa orpo olo ilman puhelinta, jouduin ostamaan rannekellon.
varas ei ollut ehtinyt käyttää puhelintani, oliko liian hieno laite varkaalle Nokia E60 vai menikö heti myyntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 15:55

Kerran Italiassa olimme tyttäreni kanssa menossa läheiseen kaupunkiin oikokatua, Yht´äkkiä siihen pöllähti poikalauma, jotka höpöttivät jotain. Olimme melkein sen lauman keskellä.Sanoin selvällä suomenkielellä, että lähtekääs pellet kiitämään muihin kohteisiin. Ne kai pelästyivät kovaa ääntäni, tai sitten poliisit olivat jossain lähistöllä. Sinne ne hukkuivat jonnekin kätköihin yhtä nopeasti kuin olivat tulleetkin. Jälkeenpäin tärisin kuin haavanlehti.
Pääsimme kunnialla kaupunkiin, josta jatkoimme matkaa Caprin saarelle.
Matkustaminen on mukavaa, mutta aina saa pelätä varkaita.Täällä kotimaassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 17:59

En eläissäni, vaikka paljon olen siellä matkustanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 19:45

ei ole jäänyt, povitsku kaverilla ja minulla minipussi puseron alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 21:25

En koskaan missään (kop kop). Kanarialla käyn vuosittain, viimeksi olin tammikuussa. Oppaat kyllä varoittavat taskuvarkaista, jotka nappaavat juuri tulleilta turisteilta lompakot näiden odottaessa matkalaukkujaan bussin vieressä. Luultavimmatusti näitä ryöstön kohteiksi joutuneita ryöstettäisiin missä maailman kolkassa tahansa, vaikkapa siellä Tallinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 21:35

Ei ole minulle Puerto de La Cruzissa tapahtunut, missä käyn lomailemassa. Kerrottu on, että näinkin on käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.12.2010 - 22:02

Silloin kun siellä viimeksi kävin oli vielä turistin turvallista kulkea. Mihin tämä maailma oikein on menossa? Missään ei ole enää turvallista, jos joku ei vie lompakkoa, niin sitten saa pelätä milloin lähtee henki jonkun kiihtointoilijan takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 22:28

Yksi tuttava rouva oli tallinnan menossa ,kun piti rantautua, joutunut varastetuksi. Espanjassa myös.Tulee useampi, tyrkkää nurin ja toiset näppäräsormiset ottaa, juoksee pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 00:54

Saarilla en ole käynyt,mutta Amsterdamissa vietihin maallinen omaisuus tyynen rauhallisesti...eli missä tahansa voit joutua voron uhriksi,ei tarvi olla änkyräkännissä tai sinne päin.Ei muuta kuin tarkkaavaisuutta peliin ja urhojen ei kantsu pitää sitä paksua lompsaa perstaskussa syöttinä.Fakta homma!

Lisätty: 19.12.2010 - 18:06

Tuli muuten mieleen ettei tarvi matkustaa edes saarille,onhan niitä jengejä meilläkin.Yks ystävä kertoi olleensa tutun kanssa keskustan(Hki) kahvilajonossa ja joku vaan törmäsi hiukan.Kassalla tuttu huomasi lompsasa "kävelleen".Tapahtui jokunen vuosi sitten,samoihin aikoihin ilmestyi niitä nyyttejä pahvikupin kanssa kulkuväylien varteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2010 - 15:21

Toistaiseksi olen säästynyt tasku- ja muiltakin varkauksilta kaikissa kohteissa, joissa olen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 12:32

Ulkomaisissa medioissa noista on ollut juttua, DW:llä muistaakseni viimeksi. Matkanjärjestäjien oppaat eivät niistä kerro, sehän saattaa vähentää asiakkaiden määrää. Ja paikallinen poliisi on heikäläisten puolella.
Meidän perheestä/suvusta oli joulukuun alkupuolella 2 henkilöä Gran Canarialla ja varoitetlin heitä varkaista koska olen niistä lukenut jostain. Etenkin se lentoliikenenkaaos myös siellä eli lennonjohtajien lakko oli omiaan lisäämään rikollisten mahdollisuutta iskeä. Matkanjärjestäjä oli erinomaisen hyvin huolehtinut asiakkaistaan eli eivät joutuneet virumaan lentokentällä pitkää aikaa.
Meillä ei ole kyse samasta asiasta kun Espanjassa, täällä sentään liikkuu myös paikallista väkeä toisin kuin turistirysissä.
Kanarialla olen käynyt tasan yhden kerran ja siitä on aikaa, silloin ei rikollisuutta ollut.