Onko esim. halstrattujen silakoiden hinta kohillaan mielestäsi?

Vaik kuink sanotaan, ettei voi verrata siihen 6v vanhaan markan aikaan, nii sittennii, apua halstratut silakat 8 euroo kilo, ostin niitä 4kpl valmispakkaukses, siis neljä pientä sinttii, nii makso 1,30, eli markois melki 8mk (HUUUUHHUHH, markan aikaan en ois ikinä ostanunna ton hitasii sinttei), verrata voi kosk palkat ei oo tosissaa noussu tätä rataa kui kaikkien hinnat, vaiko?, Onks teitil muit esimerkkei, mihin ootta kiinnittänyt huomiota? Ollaaks myö suomalaiset sellasii, et tyydytään tällaseen? Ja nää hinnat nous heti kun siirryttiin euroihi, ettei voi puhuu mistää inflaatioist/devalvaatioist, sun muist, vaiko... mie niin tääl niitten sinttein kans suruissain..ja kiukussain (eik tää oo mullakaan ainut ostos, mikä pännii, täst syystä)

Lisätty: 22.09.2008 - 22:21

No toi varsinanen laittamani 'otsikko' ei nyt kylläkään aja sitä asiaa mitä tällä kysymyksellä ajan takaa, mut työ tiiätte, ootte niin viisait tääl Napsus, kokemus on sen jo todistant, ku näi väyneenä tääl vielä kukun ehkäpä siks vähä otsikot hakuses, öitä kumminnii taas kaikillen

Avainsanat: eurot markat hinnat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2008 - 22:06

onhan nuit vertaus juttui vaik kuin ja pal. juu ei oo kohilleen nuitten kalojenkaan hinnat miun mielestäin.
esim. asusteet: vaatteet, kengät, laukut on liian kalliita. esim. k- citymarketissa kun oli yhet kengät alennuksesa 20 egee, niin 120 markalla en ois niitä alennuskenkiä ostanna. monet ruoka-aineet ja juomat on ihan ylihinnoissa markka-aikaan verrattuna, mehut, limut, kasvikset/ hedelmät. esimerkkiä en nyt tähän hätään keksi, mut kuitennii. kirpputori hinnat on nyt yli puolella noussut, jos ennen ostit jotain markalla niin nyt et saa enään mitään eurolla. jos teki vähän isomman kauppareissun ruokakauppaan niin loppulasku oli 200-400 markkaa. nyt menee 50-100 euroa. jotta siin on vertaamista juu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2008 - 09:01

No ei ole kohdallaan, jos vertaa hintoja mummon markkoihin niin moni tuote olisi silloin jäänyt näillä nykyisillä hinnoilla ostamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 09:19

Aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 11:46

Aivan liian kalliita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 20:05

Halstrattujen silakoitten hinta halpenee kun vanhaan markkaan verrattaessa kerroin on nykyisin 5,2 eikä 6 kuten 10 vuotta sitten.

Siltikin olen sitä mieltä, että ruoka yleensä on kallista meillä silakoista puhumattakaan.