Mikä on paras tapa säilyttää kuivakakkuja?

Innostuin vähän leipomaan kahvikakkuja ja nyt ne pitäisi saada säilymään hyvinä. Meillä on pieni pakastin, joten vinkit ovat tervetulleita. Mikä lämpötila on paras, pakkaanko jotenkin jne. Kuinka kauan kahvikakut yleensä pysyvät kunnossa ilman pakastamista? Viileäkaappi on tilava, sinne mahtuu kyllä.

Avainsanat: kakut kahvikakut leivonta säilytys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 17.12.2010 - 08:43

Paras tapa säilyttää kakut on keittää iso pannullinen kahvia ja kutsua ystävät, naapurit, serkut ja kummin kaimat yllätyskekkereihin. Todennäköisesti joudut harrastamaan sosiaalista kanssakäymistä, kuuntelemaan iloista puheensorinaa ja nauttimaan lasten läsnäolosta, mutta hei - eihän mikään keino olekkaan täydellinen.

Kysyjän kommentti

Paljon hyviä ohjeita sain, mutta kyllä tämä on kaikista konsteista se suositeltavin, hauskin ja PARAS.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.12.2010 - 07:24

Viileä kaappiin ja ilmatiiviiseen astiaan.. ( esim. Tupperware)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 07:44

jos pitkään säilytät kuivakakkuja ( ettet pakasta) niiden maku muuttuu, johtuen myös siitä oletko käyttänyt mahdollisesti kermaa tai rasvaa valmistukseen.
olisiko kiva yllätys naapureille tai ystäville jos käärisit pakettiin ja veisit ovelta ovelle joululahjaksi vielä tuoreeltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 08:06

Viileäkaapissa säilyvät. Ja jos viet lahjaksi, kannattaa jo nyt pakata esim. tiiviiseen sellofaaniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 08:41

viileässä paikassa säilyvät parhaiten. Riippuu paljon siitä mitä aineksia kakuissa on. Kevyt kakku säilyy huonoiten mutta taas hedelmäkakku jossa on rasvaa, säilyy parhaiten ja maku vain paranee ajan myötä. Sellofaani on hyvä suoja. Täytyy myös muistaa että leivonnaiset ottavat helposti makua muista elintarvikkeista eli lähellä ei kannata pitää mitään muuta voimakkaasti tuoksuvaa tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 09:55

Leivonnaiset on niitä asioita, jotka ei vanhetessaan parane. Säilytä viileässä kaapissa ja nauti mahdollisimman pikaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 11:37

Siinä olikin jo säilytysohjeita. Viileässä kaapissasi säilyvät, kun suojaat ne esim. foliolla, sellofaanilla tai rasioilla. Itsekin leivoin useita, mutta mulla sopi vielä juuri ja juuri pakasteeseen. Jonkun annan lahjaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 13:27

Tuossahan noita säilytysohjeita tuli..Yksi keino on jos haluat pakastaa kakut..eikä pakastimeen sovi..
Ulkonahan on nyt hyvä pakastin..laitat kakun folioon..ja jokun kannellinen tiivis säilytysastia ulos...on ihan ilmainen pakastin..
Yhdellä mummolla oli tänään parvekkeella pullat ,kun pakastimeen ei sopinut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 13:54

Viileä kaappi ja tiivis astia ovat todellakin hyviä konsteja säilöä kuivakakkuja pakastamisen ohella. Yksi säilyvyyden tae niille on leipoa sellaisa kuivakakkuja jotka ovat pahaimmillaan vasta useamman päivän jälkeen leipomisesta. Yksi tälläinen kakku on..
,
...HERKULLINEN BANAANIKAKKU

150g margariinia
3dl sokeria
2 munaa
5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
vajaa 1tl suolaa (mielummin liian vähän kuin paljon)
1tl inkivääriä
2tl kanelia
1tl vaniljasokeria
2tl neilikkaa
4 banaania soseena

-Vaahdota rasva ja sokeri ja lisää sitten kanamunat yksitellen hyvin vatkaten.
-Sekoita kuivat aineet keskenään ja soseuta banaanit lisäten niitä vuorotellen kuivien
aineiden kanssa rasva-sokeri-munavaahtoon.
-Kumoa taikina hyvin voideltuun kakkuvuokaan ja PAISTA KAKKUA 150 ASTEESSA NOIN
TUNTI. kakku on valmista kun koetintikkuun ei enää tartu mitään.
- Kakku on parhaimmillaan viikon vanhana ja säilyy jopa kuukauden ellei sitä pakasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 18:04

Taatelikaku on minun nimikkokakku, kaikista parhainta ja paranee vanhetessaan.
Laitan valmiiksi sopivan kokoisiin paloihin ja pakastaimeen, ei tarvi koko kakkua vähemmälle väelle
ottaa. Jokaisellahan meillä on omat sortimensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.12.2010 - 18:56

Laitan sinulle veden kielelle nostattavan linkin, taitaa siellä asiaakin olla:
www.kinuskikissa.fi/koristei...sailyvyys/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 04:51

Auts, Idan linkki on tehtävä. Pakastin taitaa olla paras säilytys paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2018 - 23:56

Itse pidän enemmän kirjaimellisesti kuivasta kakusta kuin tuoreeltaan. Mm. Hedelmäkakku maistuu kuivana parhaimmalta minun suussa kun maut tasaantuneet.