Mitä eläkeläisalennuksia olette saaneet matkoilla?

Lisätty: 18.12.2010 - 13:13

joo, no en kysynytkään tota ketkä saa ketkä ei eläkettä....mutta näköjään ei ole paljon etuuksia eläkeläisellä.

Avainsanat: eläkeläisalennukset alennukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2010 - 14:13

Tarkoitatko eläkeläisalennuksia yleensä tai kansan-tai työeläkeläisen?Työeläkekortin mukaan Finnair,VR,Matkahuolto,VikingLine.Kortin ja kuvallisen henkilötodistuksen esittämällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2010 - 13:51

Eipä ole vielä tarvis, mutta alennuksia kyllä saanut tilatessa matkoja kuten viimevuonna ystävänpäiväviikonlopulla kun matka tilattiin molemmilta putosi hinnasta 110€

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:25

Linja-autot ja junamatkat ovat olleet työeläkekortin näyttäessä halvempia. Muitakin varmaan on, mutta en ole tarvinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:29

Tuossa oli jo esimerkkejä. Uimalamaksuissa ei ole mitään alennuksia siitä saa liikaa terveyttä.Ei mielestäni muutenkaan kallista, ainakaan täällä missä käymme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:37

Ei mitään koska en ole eläkeläinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:43

Minä kesällä tein junamatkan Seinäjoelle ja hyvät oli eläkeläisalennukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:48

vr::llä 50 % alennnus matkoista

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 16.12.2010 - 14:57

Eipä tipu eläkeläisalennuksia mutta opiskeluaikanani tuli kuljettua Kauhavalle junalla puoleen hintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 15:14

Eipä vielä saa, kun en ole eläkeläinen, mutta alennuksen sain tammikuun matkasta, kun kumppani maksaa puolet...on kuulema joululahjaa ja mikäpäs siinä. Olen sen ansainnut leipomisella, ruuanlaitolla, siivouksella, pyykkihuiollolla ym. asioista huolehtimisella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 15:44

KualaLumpurin TV-torniin pääsin seniori tiketillä eikä maksanut paljoa 17MYR paikallista vastaa n.4€.

Lisätty: 16.12.2010 - 22:21

Halvemmalla saa Blue1:n lennot mitä nuo joulukalenteri tarjoukset on. Ei pä ole tullut lennettuä vielä, vaikka olen eläkekortin haltija ollut yli 5v.
Junalla, pitkänmatkan busseissa ja finnairin kotimaan lennot kuuluvat alennusmatkoihin.
Eipä ole tullut matkustettua kotimaassa kuin omalla toyolla siinä on ylennys hintakausi menossa on nääs bensiini senverran hyvissä hinnoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 17:52

varsinkin tuolla itäisillä mailla seniorit ovat arvossaan ja heille myös myönnetään alennuksia monesta maksusta

omia kokemuksia Koreasta, Kiinasta ja Japanista, useissa hotelleissa (mm. Hyatt) on ns. senior citizen program (65 v tai yli) , joka tarkoittaa 10-25 % alennusta huonehinnoista (myös tarjoushinnoista) .... näistä olen nauttinut ...

samoissa maissa seniorit saavat myös huomattavan alennuksen, usein pääsevät jopa ilmaiseksi, museoiden, turistinähtävyyksien ja näyttelyiden sisäänpääsymaksuista kunhan muistavat kertoa että mittarissa on jo 65v ....

jne. eli kyllä niitä löytyy, aina ei vaan älyä kysyä, eikä niitä yleensä mainosteta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 18:58

en ole vielä siinä ikäkategoriassa että saisin eläkeläisalennuksia.

junalla, bussilla ja taksilla pääsen ilmatteeks, avustajana.
mutta mieluummin kyllä maksaisin siitä ilosta jos avustettava olisikin terve.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 20:01

En mitään kun olen niihin alennuksiin vielä alaikäinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 20:32

Linja-auto ja myös junamatkoista..saa eläkeläis alennuksen..junaa tulee vaan harvoin käytettyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2010 - 23:02

Ei ne näin nuorille plikoille eläkeläisalennuksia myönnä. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 23:53

Vielä on niin pitkä aika eläkeikään, ettei tarvitse edes miettiä, mitä "etuja" on tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 19:49

Niin Andek ja mitä pidemmälle vielä elät, ehtivät viedä jo loputkin edut.
Olen pari kertaa VR käyttänyt hyväkseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 04:38

En yhtään mitään, odotan vielä hyvän aikaa eläkkeelle pääsyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 16:00

Onneksi eläkeläiset saavat hyvät alennukset monessa paikassa. Pitää muistaa vaan aina avata suu ja kysellä mahdollisia alennuksia. Jos on eläkekortti minkä lätkäisee tiskille, niin johan hinta pienenee.Onneksi.