Millainen olisi hyvä marinadi hirvenlihalle? Minulla on vasanlihaa sopiva köntti meille kinkuksi ja nyt mietin valmistamista?

Avainsanat: hirvi kinkku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2010 - 16:59

parhaat mausteethan hirvelle on suola ja pippuri.. varsinkin vasa on niiin hyvää! itse en laita koskaan muuta kuin merisuolaa ja mustapippuria myllystä. no ehkä uuniin pannuun mukaan valkosipulia ja juureksia..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2010 - 12:57

täällä kun sivua alas kelaat, on marinadiohjeita:
kurkiharjunmetsastysseura.ne...staruokia/

hirvipaisti:
www.maku.fi/resepti/hirvipaisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:32

Olipa hyvän näköistä tuo ruoka tuolla linkissä.Ihan rupesi tekemään mieli hirven lihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 20:09

Mikäli riistan maku ei ole sinulle mieleen, niin marinoi piimässä. Tosin vasanlihassa sitä riistanmakua ei juuri ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2010 - 23:01

Aiot siis tehdä kinkun siitä. Itse tekisin niin että laittaisin pannulle karkeaa suolaa ja paistaisin lihan pinnan hieman ruskeaksi siinä. Sitten valkosipulipippuriseosta ja savupekonia päälle. Uuniin 110 asteen lämpöön kunnes mittari näyttää n. 75 - 80 astetta. Nam!