Kun korvat lumpsahtaa lukkoon kovan flunssan takia, nin kertokaa nyt hyvät napsut, miten ne saa parhaiten auki?

Avainsanat: korvat lukossa nenä tukossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 16.12.2010 - 08:37

Ainoa keino koittaa avata ne pikaisesti on pitää nenästä kiinni ja yrittää puhaltaa siitä ilmaa ulos. Tämä kasvattaa painetta korvakäytävässä ja saattaa riittää avaamaan korvasi.

Lähteet:
oma nenä

Kysyjän kommentti

Tämä keino tepsi. Kiitos hyvistä neuvoista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2010 - 09:42

samaa keinoa olen kokeillut kuin -m-,
ja hyväksi sen todennut.
ellei se auta niin sitten terveydenhoitajalle tai peräti lääkärille visiitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 10:18

Nieleskelemmällä minä niitä aina aukaisen. Ei oikein aina onnistu. Mutta kun flunssa paranene pois, sitten korvatkin avautuuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 10:23

Tuossapa ne konstit on edellä kerrottu ja minulla aukenee joskus haukottelemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 12:10

Kuten Mariaana sanoi, haukottelukin auttaa, vaikka keinotekoinen sellainen. Itse liman muodostumista voi saada vähenemään ottamalla antihistamiinia, siis jotain apteekista reseptittä saatavaa allergialääkettä. Samoin kannattaa välttää (lehmän)maitotuotteita (maitoa, juustoa jne.), koska niiden kaseiiniproteiini muodustuttaa histamiineja ja siis lisää liman muodostumista. Heraproteiinipitoisemmat maitotuotteet (vuohenjuusto tms.) ovat paremia, jos maitotuotteita kuitenkin nauttii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 12:12

Haukotteleminen saattaa auttaa, siitä on kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 12:23

Nieleskeleminen auttaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 20:42

Edellä tuli kyllä keinot mitkä pitäisi auttaa..Minä olen käyttänyt sitä nenästä kiinne ja puhaltaa..Saattaa olla vaikkua korvissa,että kannattaisi käydä vaikka terveyden hoitajalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2010 - 22:49

Minäkin nappaan nokastani kiinni ja puhallan suu kiinni - samaa pätee lentokoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 04:31

Lujasti otat nenusta kiinni, ja puhallat. Minulla on korvat usein lukossa. Mutta kun olen nukkunut hyvät yö unet, niin aamulla ei ole ollut vaivasta tietoakaan.