Miten naisen tulee pukeutua, kun kutsukortissa lukee pukukoodina tumma puku?

Avainsanat: tumma puku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2010 - 12:46

Naisella tumma puku-koodi ei suinkaan tarkoita tummaa pukua, vaan ainoastaan miehen tummaa pukua. Naisella onkin sen jäkeen paljon vapauksia valita asunsa. Riippuu myös tilaisuuden kellonajasta ja luonteesta, kuinka juhlavasti haluaa pukeutua. Jos haluaa pukeutua pitkään, juhlavaan iltapukuun, nii se on aivan mahdollista, mutta ei välttämätöntä, varsinkaan jos ei satu omistamaan sellaista. Vuodenajan mukaan sopivasta juhlapukukankaast vaömistettu asu sopivine koruineen on riittävä. Housut tai hame, ihan vapaa valinta. Juhlava jakkupukukin on sopiva valinta. Nykyisin muodissa oleva vintage sopii hyvin juhliinkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 19:23

Itse pukeutuisiin pitkään tumman iltapukuun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 19:37

Tumma puku rajaa miehen mahdollisuuksia, kun naiselle jää hieman enemmän valinnanvaraa. Nainen pukeutuu tietysti pitkään, juhlavaan asuun, joka on mieluiten yksivärinen ja hillitty. Naisen asun ei tarvitse olla tumma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 20:05

Pitkä puku ja toivoisin hihat olevan ainakin vanhemmilla naisihmisillä.
Ja kyllä minusta tuo naisten muoti nyt on mennyt vähän liian lähelle napaa.
On jo melkein törkeätä katsoa, kun rinnukset ovat sylissä. Olipa sitten kysymyksessä
vaikka kuka kuuluisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 20:14

Pitkä puku ja sellainen mistä ei "keuhkot" pullahda silmille. Minuakin on ruennut etomaan naisten tissien näyttely muoti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 21:09

Linnanjuhlissa oli monta hyvää mallia naisilla ja miehillä oli tumma puku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 21:12

Naiselle pukukoodi tummapuku antaa paljon vapauksia. Naisen asuksi sopii juhlavasta
materiaalista valmistettu yksi- tai kaksiosainen polvipituinen, nilkkapituinen tai täyspitkä
vierailupuku tai juhla- tai iltapuku. Nainen voi myös pukeutua juhlavaan housuasuun tai
hame-puseroyhdistelmään. Asun kanssa valitaan siro juhlalaukku.
täällä lisää pukeutumiskoodeja:
www.muotitalo.fi/pukeutumiskoodi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 21:39

Tyylikkääseen pitkään tummaan juhlapukuun..voisi olla vähän kimalluksia...ei liikaa paljastuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 21:51

Tumma puku tarkoittaa tässä nimenomaan miehen tummaa pukua. Naisella vaate voi olla ihan mitä väriä tahansa. Miehen tumma puku on juhlapuku, joten naisenkin tulee pukeutua juhlavasti, mikä onkin jo aika väljä määritelmä. Nainen ei kuitenkaan pukeudu avokaulaiseen ja hihattomaan pitkään leninkiin kuten frakin kanssa. Eli astetta vaatimattomampi kuin frakin kanssa. Toisaalta samoissa juhlissa voidaan olla (siis miehet) sekä frakissa että tummassa puvussa. Linnankin kutsukortissa nämä ovat vaihtoehdot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2010 - 00:20

Tummaan iltapukuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 08:29

Se tarkoittaa hillittyä tummaa asua, hihallista. Vähän vaikea alkaa "piirtämään" mutta tumma puku tarkoittaa nimenomaan lähtökohtaisesti miehen asua eli ei tarvitse olla frakki tms.
Naisella ei mitään minihametta eikä muuta huomiotaherättävää. Riippuu myös siitä minkälaatuinen tilaisuus on muuten. Hihallinen asu ehdoton naisella. mieleen tulee eräs taannoinen etiekttivirhe kun silloisen eduskunnan puhemiehen puoliso istui lehterillä hihattomassa vaatteessa, vaikka oli valtionpäivien avajaiset ja silloin on määrätynlainen pukeutuminen must eli miehillä tumma puku ja naisilla sen mukainen pukeutuminen.
Noissa tumma puku- tilaisuuksissa en ole koskaan nähnyt ketään naiset punaisessa vaatteessa eikä räikeässä ylipäätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:50

Itselleni tuli heti mieleen, pitkä tumma kokopukuinen hihallinen juhlamekko. Siihen sopinat kengät ,umpinaise ja korolliset,pieni kaunis juhlalaukku.Samettia olisi kangas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 16:28

Aika kovat kriteerit, mutta itse käsittäisin että tumman väriseen iltapukuun, tai miksei jakku ja hamekkin käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 18:38

Linnan kutsuilla 2010 oli monia esimerkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 04:28

Tyylikkääseen iltapukuun.