Olisiko hyviä vinkkejä kun en nykyään saa unta ennen näitä aikoja?

Avainsanat: unta unettomuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 09:49

Apteekin lääkkeetkin tulevat kalliiksi. Itse otan pienen unimyssyn Alkon tuotteista tilapäiseen unettomuuteen.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Hyvä kikka, oletan vain että tulisi aika arvokkaaksi noiden unimyssyjen otto minunlaisellani lääkitsijällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 04:48

joudutko kuitenkin heräämään aikaisin aamulla. yöuni ei kyllä silloin ole riittävä.
täällä unen huolto-ohjeita:
unihoitajat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 06:52

Palisanteri jo antoikin linkin josta saa hyviä vinkkejä. Itse kärsin unettomuudesta jossain vaiheessa kovastikin. Käytin jonkun aikaa nukahtamislääkettä koska en olisi muuten jaksanut käydä työssä liian lyhyen unen takia. Minulle se auttoi. Alkuillasta kävin rauhallisella kävelyllä, lämpimässä suihkussa ja join kuumaa kaakaota. Otin puolikkaan nukahtamispillerin ja kirjan käteen eikä mennyt kauaa, kun olin unessa. Pillereitä en käyttänyt pitkään, koska uni palautui entiselleen. Nyt ei tahdo jaksaa valvoa enää millään edes klo 22.00 asti. Omassa elämässäni nukahtamisvaikeudet alkoivat vaikeasta elämäntilanteesta ja "viihdevuosien" alkamisesta. Toivottavasti saat apua. Konsteja on niin paljon ja kannattaa niistä miettiä juuri itselle sopiva keino.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:07

Riippuu minkälaista nukkumisesi on. Heräätkö nukuttuasi pienen ajan. .Etkö osaa ollenkaan nukkua
Sitä on tutkailtava itse mistä voisi johtua. Voisiko olla stressiä.Painaako jokin asia mieltä.Onko yleiskuntosi tippunut.Yöuniin nämä vaikuttaa ekana.
Minulla itsellä vaikuttaa uneen.Ilta syöminen ,kahvin juominen,ulkoilun puute.Stressi,Niihin kiinnitän huomioni.Menen iltasella noin 10 nukkumaan herään klo 6.

Lisätty: 15.12.2010 - 14:31

Marjaanalla oli nuo mitä itsekkin käytin. Ulkoilu kannattaa tehdä 2-3h ennen nukkumaanmenoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:55

Jos minulla ei tule uni silmään, niin otan tylsimmän kirjan käteeni ja koitan sitä lukea, kirja tippuu ja minä nukun alle aikayksikön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 08:18

Ennen mitä aikoja...... kannattaa kääntyä ammattiauttajan puoleen jos ei saa unta. Jokin "terapia" on varmasti olemassa. Mistä stressi johtuu, se solmu täytyy avata, se on peruslääke.
"Kotikonstit" ei auta aina, se on parasta muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 15.12.2010 - 11:46

Apteekin lääkkeissäkin piilee vaaransa. Äitini kärsii unettomuudesta ja popsiikin siihen lääkkeitä kuin karkkeja konsanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 15:30

Ennen lääkkeitä kokeilisin joogaa ja rentoutusta. Kysele onko paikkakunnallasi jooganohjaajia he kyllä osaavat neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 18:21

Kyllä minä kärsin unettomuudesta hyvin paljon ja on kyllä lääkitystä siihen.
En ala syitä luettelemaan, mutta liittyvät sairauksiini. On vain mentävä yö kerrallaan.
Olen siitä onneton, että en osaa päivällä nukkua, vaikka mahdollisuus olisikin.
Diagnoosikisi laittaisin itse vanha ja sairas sekä elinkelvoton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 18:32

Osta luontaistuotekaupasta Bed Time -teetä ja juo sitä mukillinen iltaisin. On muuten ihan hyvän makuistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 14:23

"ennen näitä aikoja",kysyjä tarkoittaa tietysti kysymyksen julkaisuaikaa...
Onko sulla "vilkas mieli"?Itseäni olen yrittänyt nukuttaa rentouttavalla musiikilla mmssa
www.reikikurssit.fi/hoitomusiikkia.htm
löytyy rentouttavaa musiikkia kuunneltavaksi,ilmaiseksi aivan.
Jos nukahtamattomuus,unettomuus äityy oikein pahaksi,suosittelen hypnoosihoitoa.