Haluaisitko itse herkkukorin lahjaksi??Missä on vähän kaikenlaista tarpeellista..

Minä vaan laitan tällaiset korit meidän lapsukaisille..Esim.Itse tehtyä hilloa,sinappia ja joulukakku..Lögipullo,kahvia,tonnikalaa,hillosipulia,riisiä suklaata,hedelmiä..ynnä muuta..mitä mieleen juolahtaa...tämä on jokavuotinen perinne..

Avainsanat: herkkukori

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 19:16

Herkkukori on mainio lahja! Erittäin mieluinen olisi meille ja varmasti on myös lapsukaisillesi - varsinkin sellainen jonka rakkaittensa maun ja mieltymykset tunteva läheinen laittaa. Ja kyllä itsetehty pesee ostomuonat mennen tullen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 19:56

Herkkukorin itsekin joka vuosi lapsilleni laitan, itsekin sain vime vuonna ja tuo on ihan kiva lahja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:01

Kyllä nimenomaan itsetehtynä, jolloin tuntee toisen tarpeet ja makutottumukset.
Laupassa katselen joskus valmiita koreja, niin niissä on niin monelaista ehkä eksoottisakin
ainetta, ett' ei meikä mamma osaisi käyttää.
Kyllä minökin monet ruokakassit tai -sanotaaan nyt-korit vei nuoremmale tyttärelle Helsingissä.
Hän oli työtön ja muutenkin vähän elämä pakkas menemään joskus lujaa.
Aivan tavallisia ruokatuotteita juustoa, tonnikalaa, makaronia,kahvia, margista, mitä nyt siinä kädensaatavilla oli, sekä lihapuolta myös.
Vedet silmissä kiitteli sitten minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:26

tuossa keiteltiin mehut ja hillot niitä pakkailen lahjasäkkiin ,sinne pipareita kaakaojauhetta , hedelmiä ,lättytaikina ainekset ,kermavahto ,presidenttikahvia ,namusia ym ..tämä homma on vielä kesken jää nyt huomiseen ..joo ja koiruuksille herkkuja sinne myöskin uppoaa ...vähän jokaiselle jotain on mottoni ollut ...huomenna leivon jotain vielä pussintäytteeksi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:30

Olisi aivan ihanaa saada sellainen kori lahjaksi mikä sisältää kaikkea hyvää.Kiitos vinkistäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:47

Toki toki - jos se on täytetty kalatuotteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:16

Olen joskus sellaisen korin saanut entiseltä työnantajalta. Taisi antaa useampanakin jouluna meille myyjille sellaiset. Oi niitä hyviä aikoja jolloin työnantaja tarjosi kunnon pikkujoulutkin. Herkkukori on upea lahja. Itse toivoisin sellaista pientä juustokoria jossa olis kaikkia ihania erikoisia juustoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:50

Olen sitä mieltä ,että noi niitä parhaasta päästä lahjoja.Itsekkin olen koonnut ruokakoreja. Niitä laittamalla saa apua ruokavarastoon. Iloa vähä useammalle, samalla kertaa.Kaikkihan herkkukoreja täyttettynä haluaa . Joulu usein on viennyt rahat ja ruokakin jo loppuu ,oiva hyvä lisä.Kerrassaan hyvä ja tervetullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 08:37

Kyllä kiitos. Olen monena vuonna sellaisen saanutkin työnantajalta ja aina se on ollut yhtä mieluinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 08:47

En välttämättä halua, niitä on tullut saatua vuosien varrella liikelahjoina aika paljon. Riippuu tietysti siitä kuka on saaja eli joillekin on varmasti hyvä lahja.
Itse annan eräänlaisen herkkukorin muutamalle vanhukselle eli sellaiselle joka ei esim. enää jaksa tai kykene leipomaan itse tai valmistamaan muita herkkuja itse. Olen huomannut että odottavat sitä lahjaa joten perinnettä on jatkettava... Tänä vuonna mukaan tulee hieman ihania tuotteita ranskalaiselta joulutorilta, tiedän että ymmärtävät myös niiden päälle, sen verran eurooppalaisia ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 13:43

Empä halua sillä voitin sellaisen jo työpaikkani pikkujoulujen arpajaisissa, eikä meillä läheisteni kanssa ole tapana lahjoitella, ei kovia eikä pehmeitä, lahjapaketteja aikuisille näin jouluna. Siksi olis noloa pyytää herkkukoria lahjaksi . Sitäpaitsi herkkukoriakin parempi lahja minulle on se, että saan viettää joulun ilman kiireitä minulle rakkaiden ihmisten kanssa. Siinä sitä on lahjaa yllinkyllin. Se voittaa muut mennen tullen, eikä maksa kuin vaivan kokoontua yhteen juhlimaan joulua johonkin kaikille mieluisaan paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 16:18

Kyllä herkkukori on aina tervetullut, etenkin, jos tuntee lahjan saajan makumieltymykset. Itse haluaisin korin, jossa on erilaisia juustoja ja suklaa/kaneli-manteleita tai lumimanteleita, erilaisia pähkinöitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 09:56

jos oikeasti olisi sellaisia "herkkuja" joista pitää ja joita on hyvä hyödyntää. sellaisella ei tee mitään missä on sikakallista kamaa jota ei edes halua maistaa ( esim kaviaari tms ).
kahvi, suklaa ja jotain sellaista pientä. kynttilä. . . .

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 16.12.2010 - 15:59

Kyllä kiitos. Koriin voisit laittaa vaikkapa viinirypäleitä, mandariineja, omenoita, kahvia, teetä, suklaakonvehteja, suolakeksejä ja muutamaa sorttia juustoja sekä glögipullo keskelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 17:06

Hieno lahja! Tuollaista minäkin toivoisin, mutta harmi ettei kukaan ole vielä antanut. Tuo olisi mieluinen.