Joko olet herkutellut tänä vuonna jouluisilla laatikoilla, rosollilla ja muilla herkuilla?

Itse olin tänään työni puolesta joululounaalla ja olo on vieläkin kylläinen.

Avainsanat: joululounas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 19:57

En kertaakaan enkä syö, odotan siksi jouluaattoa kauniine kattauksineen...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 18:33

Yhden kerran olen rosollia tehnyt,ja yksi kaupan porkkanalaatikko on syöty..vähän lisäsin kermaa ja ihan hyvää oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 18:53

Pikkukinkun olen ostanut ja rosollia, ei ole kauppaansa tuo kinkku tehnyt, pitää tyttären koiralle se antaa, eli jouluna syömme kalkkunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 19:14

Enpä ole vielä jouluruokia syönyt. Glögiä kyllä olen juonyt jo litroittain ja yksi joulusuklaarasia on puoliksi tuhottu... osa meni tyttöjen joulukalenterisukkien täytteeksi ja tainnut siinä sivussa muutama livahtaa äidinkin suuhun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 19:58

Muutamassa joulupöydässä on jo tänäkin vuonna tullut käytyä, hyvältä maistuivat muidenkin tekeminä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:10

Olen lanttulaatikon ystävä ja yhden olen jo napsassut, rosolli ei ole minun herkkua. Ostin minä
itsenäisyyspäiväksi nyrkin kokoisen paistetun possunkäärön, jota maistelin sitten.
Se ei ole yksineläjän joulupöytä niin kukkuroillaan tavaraa ja tuotetta. Ei sen puoleen ettenkö vois laittaa, mutta jää sitten niin paljon tuhlattavaksi. Ainoa on nyt lauantaina, kun ne kaksi lastenlastani 20v.ja 9v saapuvat Lahdesta mummolaan käymään, tyttäreni keittää broilerikeiton ja tekee vahdotettun vanilja-
mansikka seoksen lisäten rahkaa siihen.
se on ollut poikien toive, he ovat vain päivävieraita.
Valmiissa joulupöydässä olin tänään meidän varhaisinvalidien(kutsun sitä sillä nimellä, vanhin on jo kohta 85v. Oli hyvää riisipuuroa ja rusinakeittoa kaneli-sokeriseoksen kanssa, Minä santsasin oikein reippaasti.
Tuntui niin hyvältä pakkasen seasta päästä puurolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:33

tein pieni muotoisen pikkujoulupöydän pikkujouluna ,nyt ehkä käydään valmiiseen pöytään herkuttelemaan joululounaalla ennen omaa jouluruokailua ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:07

ei ole vielä meidän huushollissa jouluruokia eikä glögiä maisteltu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:46

Kinkulla ja rosollilla. Tänään paistan sian lavan uunissa - esimakua sitten kinkun maistajaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:19

Rosollista en erikoisemmin pidä, lanttulaatikkoa en voi syödä, mutta porkkanalaatikkoa olen syönyt. Oikeastaan en enää kauheasti välitä ns. perinteisista jouluruuista. Kerran niitä syö, mutta sitten haluan muuta. Kalaa eri tavoin valmistettuna, bataattilaatikkoa, hirvipaistia ja salaatteja. Lauantaina lähden katsastamaan mitä herkkuja kaupoista löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 08:59

Jo marraskuussa tuli Stockan herkkuun ihanat Mealsin eli oman keittiönsä valmistamat laatikot myyntiin. Porkkanalaatikkoa ostin muutaman kerran mutta mitta on tullut täyteen eli kyllästyminen. On varmaan tilapäistä sillä jouluksi sitä täytyy varata ilman muuta, ainakin yhtä tai kahta henkilöä varten. Meillä ei jouluna ole varsinaisia jouluruokia joten tilpehööritkin täytyy olla erilaiset.
Pari joululounasta on vielä tulossa, en tiedä mitä siellä on, ehkä kinkkua lisukkeineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 16:24

En ole jouluruokien ystävä ja olen välttynyt nauttimasta niitä lounaillakaan. Joulupöytäämme tulee jonkin verran laatikoita, rosollia, kinkkua jne. Itse syön vain kalaa, mätiä, kalkkunaa ja joitakin salaatteja. Jälkiruoaksi olen varannut herkullisia konvehteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 17:25

Ensimmäisen kerran söin jouluisia herkkuja työpaikkani pikkujouluissa marraskuun viimeisenä perjantaina. Imellettyä perunalaatikkoa ja maksalaatikkoa olen senkin jälkeen maistellut yhden kerran tehtyäni niitä viime viikolla ennakkoon valmiiksi jouluattona nauttimista silmälläpitäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 17:46

En ole vielä laatikoihin ja muihin päässyt käsiksi, mutta torttuja ja pipareita on tarjottu joka paikassa. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 17:05

Glögillä olen, ja kyllä oli herkullista. Unohtuikin ostaa sitä kaupasta. Laatikot ja kinkut jätän ihan aatolle. Pikkujoulutkin jätin tänä vuonna väliin.