Paljonko kodissasi sisälämpötila näin pakkasen paukkuessa ulkona?

Meillä 21-23 astetta. Olen oikea vilukissa ja helposti isonnan pattereita, jos alkaa tuntua olo viluiselta.

Avainsanat: lämpötila sisällä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 07:21

Lattialämpöhän se olisi parasta lämmintä, kokenut olen joskus. meillä sisälämpötila on siinä +23-+25 ja makarissa vähän viileämpää. Mie olen lämpimän ystävä ja inhoan talvea sekä pakkasia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 18:36

Lämmintä on ollut saman verran,kun sinulla..välillä takasta tulee vähän reilumminkin lämpöä ..tykkään kumminkin nukkua viileässä 17 astetta ja lämmin peitto päällä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 18:51

Meillä on 21 lämpötila sisällä, minun huoneessani on 18 astetta päivisin ja öisin on vielä alempi, en kovin alas sitä voi laittaa kun kissat palelee, sitten minulla on kuumia kisuja täkkini alla. Minä palelen vain silloin kun kipeäksi tulen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 19:47

21 on sisälämpötila ihan sopivaa, ei liian lämmin eikä palellakaan tarvitse...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:37

Meillä on oikein lämmintä 25 astetta,kyllä tarkenen,yöksi alennan makuhuoneen lämpöä,että nukuttaa paremmin,kun ei ole liian kuumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 23:38

No johan kulutetaan ja sairastellaanko myös?
Mulla on 17-18, joskus saattaa tästä tipahtaakin, jos ei ehdi lämmittämään. On vähän näitä kuutioita lämmitettäväksi ja kaikkeen tottuu. Sitäpaitsi:
Kotiviinin valmistamiseksi hiiva tarvitsee +20 ja mieluummin vähän yli. Muuten ei pieneliötoiminta lähde käyntiin. Tämä sama sopinee sisäilmaan. Kaikki pöpperöt elävät hyvin lämpimässä. Näin ollen voidaan olettaa useiden korva-nenä-kurkku-ongelmien aiheutuvan liian korkeasta lämpötilasta. Vaatetta päälle. Mukava olla villapaidan kanssa ja villasukat jalassa.
Ja parempi hengittää! Ja lämmin glögikin maistuu paremmalta.

Lisätty: 14.12.2010 - 23:42

Lisäisin vielä, että riippuu myös lämmön jakotavasta. Kun on lattialämpö, ei haittaa pieni viileys, kun lämpö tuntuu jaloissa. Nuo villasukat korjaa siis tätä tilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:45

Samoissa lukemissa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:59

Meillä on isot tilat täällä 18- keskilämpötila ei juurikaan enempää. Vetoakin aika paljon. Mutta hyvä näin . Päällä on housua ,sukkaa,pusakkaa.Jos nurkat selvii jäätymättä täytyy olla tyytyväinen. Kesällä oli kuuma. Silloin täältä haki helpotusta.Talvi teetättää lämmityksen osalta joka päivä työtä.Muistan kun mittari näytti vuosia sitten 42- oli sisäpuolen listoista naulankannat valkoiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 08:27

Lämpötila on tasaisesti + 25 sisällä kotona. Kylpyhuoneessa on lattialämmitys, ei muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 16:32

Varmaan siinä 20+ tienoilla (?) sanoisin, että riittävästi. Makuuhuoneissa hieman vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 17:04

21-25 tienoilla, riippuu vähän miten on jaksanut lämmittää. Lämpöä kyllä piisaa.