Minkä kokoisia ovat mielestäsi joulutontut?

Katselin meille tänään tulleita joulukortteja ja yhdessä oli kissaakin pienempi tonttu ja toisessa tonttu valjastamassa hevosta eli siis ihan miehen kokoinen tonttu. Onko tonttuja monen kokoisia?

Avainsanat: tontun koko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 17:22

Tontut on alle 50cm minun oma ajatus, pukki voi olla vaikka 150cm.Elikkä pieniä sieviä ja vikkeliä joilla häntä.Kauniita kuitenkin ja niissä voi olla vanhojakin ,hyvin vanhoja.Pukin pitää olla lempeän ja kauniin näköinen.Ettei lapset pelkää.Eikä kännissä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 17:06

Itse mitä noita punanuttuja olen nähnyt on ihan ihmislapsi ekaluokkalaisen kokoisia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 17:10

Suuressa Tonttukirjassa (kirj. Wil Huygen) ainakin oli melko tarkkaan määritelty tontun koko. En nyt muista paljonko se oli, mutta kirjastosta löytynee tuo mainio kirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 17:24

Minä olen aina ajatellut että olisivat noin 80 cm, ja ihmetellyt missä he kesän ovat, vai onko näillä puutarhatontuilla sama virka, että tuhmia vakoilevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:27

Kyllä minäkin ne itseäni puolta lyhyemmäksi kuvittelen, mutta niillä on nuoruuden kuihtumaton keho.
Vaan parran harmaan saaneet lakjaksi ovat jo nuorukaisina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:43

Ne mitkä tuolla ikkunan takana kurkkivat ovat pienimmistä pienempiäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 07:25

Hm. Luulen niiden olevan alle metrin mittaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 09:59

tietysti tonttuja on monen kokoisia. ihan tarpeen mukaan.
saunatottu, riihitonttu, tallitonttu, kotitonttu, joulutonttu, ja ties mitä.
vähän taitaa olla sen mukaan mihin tuon tontun pitää pystyä....ja luulen kyllä että se tonttu saattaa jopa kutistaa itsensä tarpeen tullen että pääsee kukan taakse piiloon ;)
hirveän isoja niiden ei tarvitse olla - onhan niillä voimaa ja taikaa.............

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 17:01

Saunatonttu on pieni joka käy lauteilla välillä lämmittelemässä. Mutta tavalliset tontut ovat isoja, ikkunaruudun lävitse olen nähnyt.