Tuikku, kynttilä, roihu vaiko tervastuli?

Avainsanat: valo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 16:29

Kotona ikkunalla sähkökynttiölitä ja tuikkuja. Ruokapöydässä pitkät kynttilät. Takan päällä roihuaa paksut kynttilät. Mökillä saunapolulla talvisin poltetaan jätkän kynttilöitä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 15:22

On vähän liian komiat sisällä polttaa nuo roihut ja tervastulet, poltan vaan vähän kynttilöitä, heh heh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 15:22

Sisällä kynttilöitä ja tuikkuja, ulkona lyhdyissä kynttilöitä. Vain joulu- ja uudenvuodenaattona roihut portaiden pielissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 15:37

Terva kuuluu veneen pohjalle. Työelämässä oli sydämettömiä "kynttilöitä" tarpeeksi ja roihu saattaa aiheuttaa tulipalovaaran. Pieni tuikku silloin tällöin on aivan paikallaan!

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 15:40

biotakka parvekkeella. siinä bioetanolia palavana aineena.
pimeässä ihan hauskannäköinen elävä tuli, eikä karkaa .
sisällä sähkö- ja tavallisia kynttilöitä.

landella asuessa oli jätkänkynttilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 15:45

Tykkään sekä tuikuista että kynttilöistä, käytännössä tulee poltettua enemmän tuikkuja koska meille on siunaantunut niin monta suloista tuikkukippoa ja -kuppoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.12.2010 - 15:50

Tuikkuja kuluu talven aikana satoja ellei tuhansia kappaleita. Vaikka välillä tuntuu että emäntämme hoitaa talon lämmityksen ja valaisun tuikuilla niin ei se minua oikeasti haittaa. Kotiin on mukava tulla pitkän työpäivän jälkeen kun tupa huokuu tunnelmallista valoa ja kodin lämpöä. Siinä jos vielä soppakattila porisee liedellä niin mikäs on ihmisen ollessa. Jouluna ja uutenavuotena tietysti padat pihalle roihuamaan ja tuomaan tunnelmaa ja valoa talven kaamokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 17:18

tuikkuja pilvin pimein joka päivä myös votiiveja tulee poltettua, kynttilöitä parkvekkeella lyhdyssä jotka palavat 3-4 päivää yhtä putkeen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 18:48

Tuikkuja ja kynttilöitä tulee sisässä poltettua..myös ulkona lumi-lyhdyissä palaa kynttilät..Jouluna ja uutenavuotena...palaa roihut pihassa..ja portin-pielessä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:50

Tuikut ja kynttilät, parvekkeella sähkövalaistus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:38

Ilman muuta tervastuli, mutta kynttilään on tyydyttävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 08:53

Täällä rintamailla on poltettava sitä mikä on järkevää ja sallittua eli kynttilöitä. Tervastulet liittyvät varmaan Lappiin? Turvallisuudesta on pidettävä huolta, moni polttaa joulun aikaan myös kotipesänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 16:57

Jätkänkynttilät ulos, ja koreat tuikut sisälle.