Paljas käsi, lapanen vai sormikas vaiko peräti rukkanen?

Avainsanat: käsine

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 15:29

Rukkasia en harrastanut. Olisi mennyt hamekankaan ostoksi. Tumpelosormet käyttävät lapasia. Jos on punainen jälki kämmenessä, tarkoittaa se sitä, että peukalo on siirtynyt pois keskeltä kämmentä. Paljas käsi on tyhjääkin parempi. Jäljelle jää vain sormikas, joten niitä käytän. Villaiset on parhaat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 15:23

Useimmiten sormikas, kovilla pakkasilla rukkanen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 15:24

Paljas käsi, mutta on pakko pitää käsi ihottuman vuoksi pumpulihansikasta, en voisi ajatellakaan mitään rukkasia käsiini vaikka miten paljon pakkasta olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.12.2010 - 15:44

Auton ratti on aamusella aina kovin kylmä, eli hyvät karvavuoriset nahkahansikkaat käteen niin ei ote lipsu maantiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 16:03

Pikkupakkasilla sormikas, paukkupakkasilla rukkanen, toteaa nimim. heikko ääreisverenkierto. Lapsilla on rukkaset ja pakkasilla niitten alla lapaset, pieniä kullanmuruja kun ovat vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 16:30

Rukkaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 16:58

paljas käsi ja joskus harvoin hanskaat!
Minulla on käsissä niin hyvä verenkierto että kädet hikoo alta aikayksikön...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 18:50

Kyllä kovilla pakkasilla on ihan nahka-karva rukkaset käsissä..Leudommilla ilmoilla sormikkaat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:53

Kovilla pakkasilla nahkarukkaset, joissa on sormen sijat sisällä. Kovalla pakkasella kuvioidut paksut lapaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:16

Lapaset joiden alla sormikkaat. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:37

Lauhalla paljain käsin, pakkasella sormikkaat ja tosi kylmällä rukkaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 08:23

Toistaiseksi on pärjännyt siten että alimmaisena ohuehkot nahkakäsineet ja niiden päällä hyvät villahansikkaat. Jos pakkanen kiristyy, sitten otan käyttöön villaiset ihanat Vilna-käsineet. Niillä pärjäsin viime talven, alla sormikkaat niidenkin kanssa. Autolla ajaessa taas nahkakäsineet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 16:56

Sormikas on käytännöllinen. Rukkaset kovemmalla pakkasella.