Graavisiikaa-, lohta vai jotain muuta?

Lisätty: 17.12.2010 - 07:12

Kaikki muut paitsi ei silakkaa...smetanasilli, aah ja nam. Vodkagraavattu siika tai konjakkimarinoitu loimulohi, NAM.

Avainsanat: alkupala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 09:03

Graavisiikaa ilman muuta ja luonnonsiikaa, ei kasvatettua. Sillit ovat niin suolaisia etteivät maistu niille jotka eivät suolaa muutoinkaan käytä. Jos saiskin ihan aitoa luonnonlohta, se menisi kyllä, mutta kun ovat nykyään kasvatettuja.
Savukalasalaattia olen joskus tehnyt kun on saanut Sundomin savustettuja silakoita kaupasta.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Toivon jokaisen joulupöytään herkullisia ja raikkaita kaloja eri tavoin laitettuina. Maistuvaa joulun aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 15:24

En ole kummankaan ystävä, mutta silliä pitää olla ja monenlaista (siis joulupöydässä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 15:29

Graavisiikaa-,lohta, suutarinlohta ja lasimestarin silliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 15:33

Siika kalana on mielestäni jalompi kuin lohi. Tulee aivan kesä mieleen ja siian kalastus. Voi, voi mitä makuja saitkaan aikaan suuhuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.12.2010 - 15:42

Graavilohta on aina löytynyt joulupöydästä. Omana erikoisuutenani pidän myös sitä, että pidän itsekuorituista kokonaisista katkaravuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 16:32

Graavisiikaa ja purotaimenta, jos saa toivoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 17:09

Graavilohta ja loimulohta löytyy kyllä pöydästäni...
Lipeäkala on myös valkokastikkeen kera ja erillaista silliä ja mätiä löytyy myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 18:52

Gaavilohta,pippuri-savulohen filettä..Lasimestarin silliä teen myös joka jouluksi..ja silakoista sitruunasilakoita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:19

gaarvilohta ,mut jos saan jostain niin siikakin on todella hyvää ,smetanasilli ja livekalaa ....jos isäntä ehtii niin savustaa lohta siinä aaton huumassa ...siinä tapauksessa livekala syödään toisena päivänä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:55

Graavilohta, jonka itse teen, mieheni opetti sen teon minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:36

Jo vain - kumpikin, ja seuraksi voi vielä lisätä savu- ja maustekalat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 16:56

Kylmäsavustettua kiitos, se on suurta herkkuani.