Pajonko laitatte tänä vuonna rahaa joulu ostoksiin?Itse en ole laskenut mutta paljon on euroja mennyt.

Avainsanat: rahaa joulu ostoksiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 14.12.2010 - 10:00

Sovimme hyvissä ajoin ennen joulua että aikuisille ei lahjoja osteta. Kaikki liikenevät eurot käytetään vain lasten lahjoihin. Lisäksi lasten kanssa on keskusteltu rahan arvosta ja siitä että joulupukki ei tuo kaikkia listaan merkittyjä asioita. Lapset saavatkin kukin yhden arvokkaamman tavaran ja muutaman edullisemman.

- Isoveikka saa netistä tilatun gopro-kameran joka tuli tulleineen maksamaan noin kolmesataa.
- Keskimmäinen saa tietokoneen, hinta alle viisisataa
- Nuorimmainen ei vielä joulua ymmärrä, mutta silti hän saa lasten keittiön, hinta alle satasen.
- Lisäksi vielä muutama videopeli ja tietysti pehmeitä paketteja

Lisätty: 14.12.2010 - 10:50

... ja jos neljäs tupsahtaa maailmaan vielä ennen joulua saa hän lahjaksi villasukat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 10:34

Aika vähän. En ole edes laskenut, mutta alle 200 euroa jäänee loppusumma. Lahjoja voi antaa muulloinkin, kuin jouluna.

Lisätty: 14.12.2010 - 15:12

Laskeskelin vähän ja kyllä kaikkinensa menee yli 200 euron, mutta siinä on mukaan laskettuna yksi 50-vuotis lahja...jonka lähetin jo jouluksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 10:51

Ei ole tullut laskettua, kun en paljon tuohon hommaan osallistu meidän perhepiirissä. Katselen vain kun muut touhuavat kukin omalla tavallaan. Hyvin näkyy sujuvan nuo ostokset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 10:56

Meillä ei ole enään pieniä lapsia .Niille ennen ostimme. Kieletty on ostamasta meille mitään, kun nurkat kaikkia pullollaan.Korkeintaan syötävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:03

En ole koskaan laskenut, mutta aika kohtuullisin kustannuksin olen yleensä selvinnyt. Arvioin, että muutama satanen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:14

Lapsemme ovat jo aikuisia ja saavat lahjansa rahana. Kotona asuva saa ergonomisen työpöydän ja -tuolin sekä mukavan summan asp-tililleen. Itselleni olen ostanut muutamalla satasella pari lahjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:44

läheisille laatuaikaa vuoden mittaan, sitä ei voi laskea euroissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 17:14

Lapsenlapsille jokaiselle tasapuolisesti ja omille lapsille perheeseen jotain yhteistä käyttöön ja syömistä ja omille vanhemmille ja muutamalle muullekin ihmiselle, paljon on mennyt ja vielä paljon menee.
Rahaa en edes uskalla ajatella satoja euroja kuluu ja on jo kulunut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 19:04

Noin 400-500euroa mennyt lahjoihin..Vaikka annan rahaa,että saavat itse ostaa tarpeelista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:06

Voi oikein hirvittää, miten se mummon sukanvarsi ohenee näinä päivinä.Toni 9v, saa 50 ulkomaanmatkaan.
Siskoni ja tyttäreni saa tiffanyt lasitaulut maksoivat 50 kpl.
Siinä arvokkaimmat, mutta onhan noita sukkia ja karkkeja ostettu vaikka millä määrällä.
Kudoinkin 10 sukat. Nyt sitten vetäisen sukan nyörin kireälle ja alan ensijoulun hössötykseen menemään
ei sitä pieneläkeläinen, jonka sairaskulut jo ovat ylittäneet maksimäärän, voi hirveästi hurrata.
Mutta yritän olla hyvä ja kiva mummeli lapsilleni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:32

120 ekee on mennyt - ja siihen rahaan olen ostanut 13:sta lahjat tai tarvikkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 02:17

En uskalla vielä laskea.