Onko teillä menossa kovat joulu kiireet?

Avainsanat: joulu 2010

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2010 - 10:32

Ei ole. Kahden hengen joulu on easy juttu tällä kertaa. Sairasloma vielä pysäytti kaikki mahdolliset kiireen poikasetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

-m-
Vastattu: 14.12.2010 - 10:04

Joulu on tosiaan jo ensi viikolla mutta jotenkin sitä ei vielä tajunnut. Harrastavalla perheellisellä kun tuppaa olemaan joka päivä jotain menoa niin päivässä vaan ei ole tarpeeksi tunteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 10:47

Ei hosumalla saa juuri mitään aikaiseksi. Ollaan vaan levollisia, niin kyllä se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:05

Ei ole kiirettä eikä stressiä. Jouluruuat on mietittyinä, ostamme ne valmiina tai puolivalmiina lukuunottamatta perunalaatikkoa jonka mieheni joka vuosi valmistaa. Lahjat on hankittu, vain paketointitarvikkeet on vielä hankkimatta, kortit odottavat valmiina postitusta. Joulusiivous on meillä ihan normaali viikkosiivous. Valmistaudun jouluun lähinnä kynttilänvalossa tunnelmoiden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:17

Vieläkin parantelen täällä flunssaani, mutta joulustressistä ei tietoakaan. Tervehdyttyäni siivoamme mieheni kanssa yhdessä ja jouluruoat on jo tilattu. Joulu on minulle rauhan aikaa, jolloin voi käpertyä konvehtirasian kanssa sohvan nurkkaan lukemaan tai kuuntelemaan kauniita lauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:39

En ole ehtinyt vielä streassaantua ainakaan, osa asioista on jo tehtynä, osan ehtii vielä hyvin eli esim. tulevana viikonloppuna. Keittokirjoja täytyy selailla ja löytää reseptit leivonnaisiin.
Pientä flunssaa ilmaantui ,pakko säästää itseään eli ei tarpeettomasti ulos ettei tauti pahenisi. Lahjat paketoin tänä iltana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 12:58

Meilläkään ei joulusta stressiä revitä. Siivousta on toimitettu pikkuhiljaa alkutalven mittaan, eikä kolmen pienen lapsen kanssa toinna edes yrittää kovin häikäisevää lopputulosta - vaikka kuinka siivoaisi, pian on kuitenkin tavarat levällään. Rennosti siis!

Jouluruuista osa on jo ostettu, laatikot ajattelin tällä viikolla tehdä sopivassa rakosessa. Kaupan valmissoseita käyttäen sekin on helppo homma. Leipomista harrastan aina mielelläni, ja veljeni tultua joulunviettoon teemme yhdessä piparitalon. (Aikuiset lisäkädet ovat tarpeen, koska sokeri on kuumaa ja lapset kovin innokkaita auttajia.)

Lahjojakin olen hankkinut jo syyskuusta lähtien. Enää tarttee keksiä jotain veljelleni sekä vanhasta isästäni huolehtivalle naapurinemännälle. Ainut asia josta stressaan tänä jouluna, onkin isäni. Pyysin häntä luoksemme Ouluun, mutta on kuulemma liian raihnas matkustamaan. Ei myöskään halua meitä sinne, koska kuulemma väsyisi liikaa jos talo on pikkulapsia pullollaan. Niinpä soitin serkulleni, isän veljentyttärelle, ja he kutsuivat isän luokseen. Matkakin on vain 20 km, mutta hän ei halua sinnekään! En enää keksi mitä tekisin... ikävä viettää joulua, kun tietää että toinen on yksin. Mutta eihän toista pakottaakaan voi. Jospa hän kuitenkin suostuisi sinne serkkulaan, kun aikansa asiaa sulattelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 16:59

Eipäs tarvitse hosua kaikki menee pikkuhiljaa... omalla painollaan kyllä kaikki aatoksi valmiiksi saadaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:18

Ei sinänsä, mutta se alkaa vastaa ensi viikolla se kunnon touhuaminen ja ravaaminen. Vaikka olen ihmeen rauhallisellakin tahilla saanut vaikka mitä tehtyä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:21

Ei ole . Kyllä ne kiireet pakenevat edeltä pois.
Onhan joulun aika vuoden humoristisin aika ja kai vaativinkin.
silloin pöydillämme on" pikkuporsas" puettuna parhaimpiinsa, saanut sinappihunnun ylle.
Eihän me hosumalla muuta saaada aikaan kun hourupäisiä lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 01:31

Ei ollenkaan. On niin vähän tehtävää ettei tule edes kiire.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 02:16

En ota joulusta tänä vuonna stressiä, olen sen itselle luvannut. Jos en ehdi viettoon mukaan, niin mokoma menköön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2010 - 09:17

Ei todellakaan ole. Lapsen synttäreitä tässä kiireellä valmistellaan ja joulu tulla jollottaa hössöttämisistä huolimatta. Ottakaa rennosti, älkää turhaan stressailko.