Kuinka monta ihmistä pääkaupunkiseudulla ottaa vastaan tukia työkkäristä, kelasta tai sossusta tällä hetkellä yhteensä. Noin?

En löydä minkäänlaisia virastojen asiakaslukuja mistään. kiinnostaisi vain yleisesti ottaen..

Lisätty: 15.12.2010 - 12:29

iiih kissskisss ihanat ihmiset kun vastasitte.. Joskus vaan outo kysymys tulee mieleen ja joskus siihen on kiva saada vastauskin ;) kiitän vastanneita!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2010 - 18:58

Tuo on melkein yhtä hankalaa, kuin sukututkimus.
Vaikeata on löytää, sillä tiedot on monessa paikassa, kun niitä jaetaan niin monelta luukulta.
Tilastotiedot on lisäksi yleensä aika vanhoja.
Jo mainitsemiesi Kelan ja Sossun lisäksi voit tutkia:

Tilastokeskus
tilastokeskus.fi/meta/svt/index.html
www.stat.fi/til/asan.html?k=A
www.stat.fi/virsta/thaku/05/...lt_01.html

Helsingin kaupungin tietokeskus
www.hel2.fi/tietokeskus/tiet...index.html

Tilastokirjaston Tilda-kirjastoluettelo
tilda.linneanet.fi/

Löytyi eräs maininta:
Kansaneläkelaitokselta pääkaupunkiseudun kunnat ovat tilanneet tilastoaineiston koskien yksityislääkäreiden käyttöä, erikoiskorvattavia lääkkeitä, sairauspäiväraha tietoa, eläke- ja vammaisetuuksia sekä työttömyysturvan peruspäivärahan saajia. Tietokeskuksella on Helsinkiä koskevat tiedot vuodesta 1992 lähtien. Tiedot ovat suur- ja peruspiiri tarkkuudella. Aineistoa voi tiedustella: [email protected] ja [email protected].
Lähde: www.stat.fi/virsta/thaku/05/...lt_03.html

Tilastokeskus www.stat.fi/virsta/thaku/04/06/
Etusivu > Tuotteet ja palvelut > Verkkopalvelut > Suomi lukuina > Sosiaaliturva
www.stat.fi/tup/suoluk/suolu...keensaajat

Lisätty: 13.12.2010 - 19:15

Lisätty: 13.12.2010 - 20:15

KELA Tilasto Suomen työttömyysturvasta 2009 (106 sivua, 3:lla kielellä)
www.kela.fi/it/kelasto/kelas...penElement

Lisätty: 13.12.2010 - 23:14

Eräs vastaus kysymykseen:
Työttömyysturvaetuuksien saajat 31.12.2009

Kunta Yht. kpl ja % 17–64-vuotiaista

Koko maa – 322 205 9,4
Uusimaa – 57 720 6,0

Espoo – 7 851 4,8
Hanko – 727 12,2
Helsinki – 24 692 6,1
Hyvinkää – 2 250 7,7
Inkoo – 163 4,7
Järvenpää – 1 517 5,8
Karjalohja – 64 7,2
Karkkila – 683 12,0
Kauniainen – 162 3,2
Kerava – 1 302 5,7
Kirkkonummi – 1 271 5,4
Lohja – 2 116 8,5
Mäntsälä 599 4,9
Nummi-Pusula 304 8,3
Nurmijärvi 1 137 4,6
Pornainen – 145 4,8
Raasepori – 1 392 7,9
Siuntio – 155 4,1
Tuusula – 1 075 4,6
Vantaa – 8 956 6,7
Vihti – 1 159 6,5

Tarkemmat tiedot pdf-sivulla 53 (Kuntatilastot sivu 51)
www.kela.fi/it/kelasto/kelas...penElement

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2010 - 14:10

oletko tältä sivustolta tietoa jo hakenut:
Tilastot, rekisterit ja väestötutkimukset
www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tutk...D1CABF85CB

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:27

Joskus olen kuullut, että joka viides, mutta tämä saattaa olla vanhentunuttakin tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:32

Pistitpäs pahan...

jos lasket 30 min per ihminen luukulla ja lasket arkipäivien mukaan, uskon että ei paljoa tyhjää väliin jää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 20:56

Huh huh hiki tulee jo lukiessakin noiden linkkien määrää. Ei minun hermoni kestäisi noita plarata ja räknätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 22:59

Tuo tieto on vaikea löytää. Ovat eri tilastoissa kaikki kolme ryhmää. Työttömät työnhakijat työvoimatoimistossa. Kelassa peruspäivärahalla olevat. Sosiaalikeskuksessa sosiaaliturvan hakijat. Tuskin noita tilastoja viranomaiset mielellään ilmoittavatkaan. Niiden lisäksi vielä ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla olevat (työttömyyskassa).
Pitäisi kaiketi hakea yksi kerrallaan ja sitten laskea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 09:01

Noita tietoja on vaikeata löytää varmaankin, en kyllä ole juuri etsinytkään. Eivät viralliset tahot lukujaan varmaan edes ilmoitetle, sosiaalikeskusten lukuja etenkään. Sosiaali-ja terveydenhuollon menokohdat ovat ainakin Helsingissä olleet aina ne isoimmat menoerät, joku yhteinen prosenttiluku niille esim. politiikan piirissä kyllä kerrotaan.