Miltähän mahtaa maistua 2400 vuoden vanha keitto? Mistä sellaista on löytynyt?

Avainsanat: vanha soppa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2010 - 11:46

Keitto löytyi suljetusta pronssiastiasta lähellä ikivanhaa pääkaupunkia Xiania.

... liemi ja luut olivat muuttuneet vihreiksi pronssin hapettumisen seurauksena ...

tuskinpa tekisi mieli maistaa tätä soppaa

www.savonsanomat.fi/uutiset/...toa/627305

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Jättäkäämme tällainen soppa syömättä ja turvautukaamme perinteisiin jouluruokiin....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2010 - 12:37

Kiinassapa tietenkin. Mitenkähän syvältä keitonkin ovat kaivaneet. Ei varmaan parantunut vanhetessaan, kuten samppanja Ahvenanmaalla. Hinta voi silti olla korkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 13:01

Xian oli Kiinan pääkaupunki yli 1100 vuotta. Maakunta on tunnettu terrakottasotilaista, jotka valvovat keisari Qin Shihuangin hautaa.
Ne tuhansia vuosia katso Kiinassa kieroo, ennen kuin Aatamilla oli Eevasta tietoo, siitä meidän on lähdettävä liikkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 13.12.2010 - 13:19

Eipä lehden kuvaksen perusteella vaikuttanut soppa kovinkaan herkulliselta. Tänään ajattelin kuitenkin tehdä kotosalla makkarasoppaa, ei kuitenkaan vihreää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 13:54

Kiinasta kuului löytyneen metron rakennustöiden yhteydessä. Tuohon soppaan en lusikkaani laittaisi, vaikka nuhanenälläni onkin makuaisti kateissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:32

Pronssi toiminut hyvänä säilöntäaineena. Mutta minun puolestani syökööt tämän keiton vaan itseäni nälkäisemmät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:36

Ei ihan ole minun maun mukaan, luukeittoahan tuo oli mut minkä luun?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 20:37

Niin nälkä ei tule,että soppa menisi suustani alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 21:29

Kuulostaa aivan vihanneskeitolta. Tiedä häntä vaikka maistaisin jos kuukauteen en olisi muuta ruokaa nähnyt.
Kuoll kupsahtaisin sitten pienenä vihreänä mummona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.12.2010 - 23:33

Ei siitä taida edes lihaliemellä ja pippurisekoituksellakaan maustettuna saada enää syötävää soppaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 01:56

Huh, huh, johan on ollut vanhaa soppaa. Ei taida mausteetkaan enään auttaa.