Missä on napsun niksinurkka?

Tuulikellot ovat kivoja, mutta niiden melu voi käydä hermoille. Täytä 4-5 sukkahousun kärkiosat makkarankuorilla, niputa ne yhteen ja ripusta terassin katosta roikkumaan. Siinä on näppärä, mutta äänetön tuulikello.

Vanhoista puhelinluetteloista saat kätevästi osoitekirjoja. Viivaa vain yli kaikkien tuntemattomien nimet.

Kun luet kirjaa, revi lukemasi sivut irti. Näin säästät, koska sinun ei tarvitse ostaa kirjanmerkkiä.

Ei kannata ostaa kännykkää vain siksi, että muillakin on. Voit hämätä toisia luulemaan, että sinulla on kännykkä pitämällä autoa ajaessasi kädessäsi vanhaa TV:n kaukosäädintä ja ajelemalla välillä holtittomasti kaistalta toiselle.

Poraa reikä jääkaappisi oveen. Näin voit aina varmistua siitä, että valo sammuu sulkiessasi oven.

Lisää mattojesi käyttöikää rullaamalla ne ja säilyttämällä niitä autotallissa.

Pysäköintisakkoja voit vältellä irrottamalla tuulilasinpyyhkimet varsineen kun pysäköit autosi.

Avainsanat: niksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2010 - 17:21

Vanhat, väljät bensakäyttöiset ruohonleikkurit sauhuttavat usein
paljon. Tunge palloksi puserretut sukkahousut leikkurin pakoputkeen.
Sauhu ei siitä vähene, mutta pääset eroon vanhoista sukkahousuista.

Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.

Uuden auton lamput häikäisevät helposti. Voit välttää tämän
sullomalla etulyhtyjen umpiot täyteen sukkahousuja. Näin valot
himmenevät huomattavasti ja vastaantulevat autot ovat kiitollisia.

Hammaslangalla on paha tapa katketa ja juuttua
hampaiden väliin. Kääri sukkahousut rullalle ja pujota ne sieraimeesi
- kyllä siinä hammaslankavaivat unohtuvat!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2010 - 16:52

Olen lukenut mm. Pirkan niksinurkkaa, siinä on mm. paljon sukkahousuniksejä, mutta papan keksimää niksiä en ole ennen kuullut tai lukenut.
Ihmettelen vain mitä iloa siinä on jos yhtään ääntä ei kuulu ja ne "makkarapötköt" keikkuvat siinä.
Voi olla tosi äänettömiä, mutta eivät todella kauniita katsella.
Mutta sanotaan että kauneus on katsojan silmissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 17:10

Minä varmaan olen mattojen käyttöikää pidentänyt kun rullasin ne 20v.tta sitten kapio kirstuun.Tuli mieleen kun en ole katsonut niitä, onkohan niistä mitään jäljellä. JOs hiiret ja koit on syöneet.

Minullahan onkin käytössä tuo kaukosäädin.Koska en puhelinta osaa käytää. Moni kysynyt ompa sulla komia puhelin minkäs firman tuo mahtaa olla.Arvaappas.
En vielä ole poranut jääkaapin oveen reikää, siitähä tulisi linnuille oiva ruokinta paikka.Niikin voisi vanhaa jääkaappia käyttää.Ettei kaikki mene Ekokemille.
Nyt on nypitty pyyhkijät irti. Se oli paras.Itselläni on äänekäs Kolibri mikä ääntelee kun tuulee. Olemme siihen ihan pihkassa.Emme vaihda.Kiitos ihanista nikseistä Oli ilo ylimmillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 18:12

Termospullot saa sisältä puhtaaksi kiehuvalla ( 1.5dl) maidolla ravistaen, on turvallista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 21:22

* Tiedät varmaan, että joka-aamuinen vessan huuhtelu kuluttaa vuoden mittaan valtavasti vettä. Oiva säästökeino on, kun aamulla koiraa puistossa käyttäessäsi teet myös omat tarpeesi saman puun juurelle.
* Jos olet vielä murrosikäinen, sinun kannattaa kastella perjantai iltana ennen kaupungille lähtöä keskisormesi sillipurkkiin. Se antaa kummasti lisää katu-uskottavuutta.
* Kun syksy ja pimeys taas saapuvat varaudu ajoissa kunnon heijastimilla. Säästäväinen löytää niitä ilmaiseksi teiden varsilta. Irrotat vain muutamasta tien varren tolpasta niiden heijastavan osan. Kätevää ja halpaa, eikö vain?
* Ostettaessa hedelmiä itsepalvelumyymälässä, on montakin hyvää säästövinkkiä. Tässä yksi parhaista: Jos tarkoituksesi on ostaa vaikkapa neljä isoa omenaa, laita niitä kolme pussiin ja pidä neljättä kädessäsi. Punnitse pussi, liimaa siihen hintalappu ja laita sitten myös neljäs omena pussiin. Näin säästät jopa neljäsosan kauppalaskussasi.
* Kaupungissa mattojen pesu on monesti hankalaa ja ainakin kallista. Seuraavan kerran kun viet autosi huoltoaseman pesuautomaattiin, ota matot mukaan. Kiinnitä matot ennen pesuriin ajamista auton katolle, konepellille ja sivuille. Näin saat kätevästi kaksi asiaa hoidettua kerralla samalla hinnalla.

Lähteet:
koti.mbnet.fi/teppov/forward...htm#pirkka

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 23:25

Meneillään oleva niksinurkka on se: mitä teillä tänään syödään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 06:46

Heh, heh papan niksinurkkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 12:04

Näin jouluna voit säästää ripustamalla piparisi kuuseen ja napsimalla niitä sitten sieltä pikkuhiljaa suuhusi. Pipareiden tultua syötyä onkin jo joulu ohi ja kuusi joutaa kaatopaikalle eikä rahaa koristeisiin ole tuhlaantunut
Toinen tapa säästää joulukoristeihin kuluvia rahoja on tekaista vanhoista sukkahousuista rusetteja ja ripustaa ne mm. kuuseen. Joulun jälkeen nämä koristeet voi sitten käyttää vaikkapa auton kiiloitusliinoina.

Pese itsesi saavissa, tai muussa suurehkossa astiassa mäntysuopaa käyttäen ja kaada sitten vesi kukille. Näin säästät vettä ja torjut tuhohyönteiset kasveista.

Leipärasvaa säästät levittämällä sitä ensin toiselle leivän puoliskolle ja laittamalla sen päälle sitten toisen puoliskon. Näin sinulla on veipärasvaa kahdella puoliskolla ja samalla tulet laihtuneeksi kun et pääse syömään liikaa rasvaa.

Hyvät ja halvat kehykset tauluillesi saat teippaamalla niiden ympärille värillistä muoviteippiä.

Mattojesi käyttöikää lisäät parhaiten laittamalla ne rullalle käärittyinä vitriinikaappiin. Näin tulet samalla säästäneeksi kun sinun ei tarvitse ostaa koristeita tai kirjoja hyllyjesi täytteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 01:49

Aloitin ensi kesän matkakassan kartuttamisen ottamalla pullopalutuskuitit rahana ja laittamalla purkkiin säästöön. Kassa kasvaa huomaamatta ja uskoisin keväällä olevan jo mukavasti euroja koossa.