Tunnetko olosi turvalliseksi omassa elin piirissäsi?

Miulla on ihan turvallinen olo kotonani,mutta en kyllä uskaltaisi enää illalla myöhään ulkona liikkua ainakaan yksin.

Avainsanat: turvallisuus elinympäristö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2010 - 12:15

Tämä alue on turvallinen iltaisin, keskikaupungilla pelkäisin iltaisin kun kaikenlaisia hörhöjä on liikkeellä, kotona on turvallista olla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2010 - 12:37

Koti on ainakin minulla turvallinen paikka. Täällä ei ihmisiä näy .Lintuja ,jäniksiä, peuroja ja kettuja .Nyt ollut erinlainen olo tila, mieheni ollut poissa ja lämittyksistä täytyy yksin huolehtia .Meillä onneksi sellain kattila tässä asunnossa jossa palaa puut ,hakkeet ja öljy. Nyt on öljyä testattu pitkästä aikaa ja se on oikkuillut .5kertaa huommannut että läväyttänyt polttimon päältä pois näyttänyt punaista. Olen saanut sen kyllä toimimaan uudestaa. Turva takana jos ei suostu toimimaan, niinkalapia pesään ja haketta.On näin pakkanenkin.
Ulos uskallan lähteä vaikka keskelä yötä,en pelkää siellä mitään.Kuu ja tähdet silloin loistaa.Joskus kuuluu ihan vieretä ääniä .Aamulla kun katson mikä oli. Jänis lähtenyt ihan vierestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 14:35

Kyllä tunnen aivan turvalliseksi. Asun pienen maaseutukaupungin keskipisteessä, mutta ei ole pelättävää.
Ulkona en iltaisin kulje ja kovin on katu myöhälläkin hiljainen, nuoret pörrää, minkä pörrää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 15:14

Muistutan monista vanhoista hyvistä vastauksista
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/35908

sekä aina hyvästä "Kodin turvaopas"
turvaopas.pelastustoimi.fi/t...kaisy.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 17:42

Tunnen tämän oman kotikaupunkini varsin turvalliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 18:11

Tunnen omassa elinpiirissäni itseni täysin turvalliseksi...
Mutta täytyy sanoa tuo että perjantai iltana yksin en keskustaan mene...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 21:12

Asun Helsingin keskustassa ja tunnen oloni turvalliseksi. Kotikulmillani ei ole onneksi mitään sellaista mikä vetäisi hörhöjä nurkkakuntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 23:15

Jos tänne yksin viikolla kupsahdan - niin siihenhän kupsahdan. Jos vaikka liukastun portaissa tai kännipäissäni kolhin itseäni, niin itse siitä kannan kainen. Kaikilla ei ole suojelijaa - sorry, mutta näin ei ole kaikilla. Hyvä että sinulla on turvallinen koti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 06:41

Täysin turvallinen olo on täälläkin niin kotipiirissä, kuin kylän pinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 09:30

Oma kaupunginosamme on rauhallinen eikä vapaa-ajan asuntommekaan ympäristö sisällä mitään häiriötekijöitä. Meidän keskustakaupunginosamme on kuin pieni kylä...kun tarkemmin ajattelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 13.12.2010 - 10:28

Itselläni on varsin turvallinen olo kotinurkillamme mutta naapurin koirat hieman huolettavat. Kaksi täysin kuritonta dobermannia jotka joskus karkailevat aitauksestaan. Kerran toinen niistä hyökkäsi naapurin koiran kimppuun pakomatkallaan, toisen kerran kävi toiselle naapurille murisemassa. Meidän pihalle jos tulee niin varokooot nahkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 10:55

Turvallista on tässä lähipiirissä. Kaupungin keskustaa kyllä välttelen myöhäiseen ajankohtaan. Ei sinne oikastaan mitään asiaa olekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 12:37

Kyllä. Elinpiirini on mielestäni niin turvallinen kuin se yleensä vain voi olla. Tästä syystä en koe minään vuoden, tai vuorokaudeaikan oloani turvattomaksi. Tottakait minunkin elinpiirissäni on aina ainamahdollisuus esim. jäädä auton alle, hukua, kuolla vaikkapa tulipalossa, tai joutua rikoksen uhriksi, mutta mitään jatkuvaa uhkaa ei siellä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 02:48

Kyllä minä kotona olen turvassa, en pimeään aikaan paljoa liikuskele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 21:53

Kyllä kotona on ihan turvallinen olo.. Väillä,kun Kotkan keskustassa käyn perjantai iltaisin, klo 20 nuoriso pyörii kaljapullojen kanssa..isoissa laumoissa..kyllä silloin vaan kiireesti kotia kohti..Ihan hyvä,kun asuu pois kaupungin hulinoista.