Mitkä asiat pitää sinut virkeänä??Että olet iloinen..ja jaksat porskuttaa..vaikka välillä olisi hankalaa..

Lisätty: 11.12.2010 - 02:52

Itse huomaan,kun auttaa avuttomia ihmisiä..saa hirvittävän voiman itselleen..hyvästä mielestä,mitä tekee toisen ihmisen hyväksi..

Avainsanat: virkeys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2010 - 21:52

Minulla se kyllä on lapset, sekä omat että toisten... Lapsien aitous sulattaa sydämen ja monesti heidän huomionsa elämästä sisältävät syvää viisautta. Kun lasten kanssa väsyttää, virkistäydyn tekemällä jotain luovaa, tapaamalla ystävää tai kuuntelemalla kaunista musiikkia.

Kysyjän kommentti

Kauniisti sanoit..Kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2010 - 07:41

Kyllä se on se läheinen ihminen minulla.Koti missä asutaan ja lapset .Tämä kaunis luonto mikä meillä on. Jos terveys menisi, asiat varmasti muuttuisi ,muuttaisi muotoaan täysin.Terveys merkitsee paljon elämässä.Että voi olla itsenäinen ja vapaa.Se kantaa huonojenkin ylitse.
Huomenet sinne liisukalle vaan . Herätty ollaan .Pakkasta on melkein 15-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 07:48

Läheiset, koirani Piki joka pistää liikkeelle satoi tai paistoi..
Huumori on yksi mitä ilman ei voi olla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 10:04

Sitä aamupäivän huomenta jo edellä kirjoittaneille ja jälkeen tuleville.
Kyllä sitä aika vähän noita ilon kukkasia minulla nykyään kertyy, kun yksi sairaus todetaan, toista jo aletaan hoitamaan. Bongari kirjoitti juuri, että terveys on kaiken a ja o, näinhän se tietysti on.
Vaikka olen tavannut ja lukenut hyvinkin innostuneista ja elämänhaluisista ihmisistä, vaikkei paljon muuta
kuin pää kääntyy tuolissaan. Ovat nuoremmat taiteellisia ja eteeenpäin meneviä.
Mutta kun on vanhempi, niin sitä ei niinkuin luovuttaisi vaan itsepäisesti pitäisi kaikki paikat nöyränä ja vetreänä.
Kivut kyllä kitkevät ilot hyvin vähiin. Mutta kyllä sitä aina jotain keksii pientä ja kukkivaa. Se on nyt vain tämä elämänvaihe tässä kohdassa menossa.
Läheiset ovat suuri voimavara, itse olen ollut vapaaehtoisena vuosia aikaisemmin vanhusten puolella
Helsingissä ollessa, mutta nyt saa vain muistella niitäkin aikoja hyvinä aikoina.
Ilonaihe minulla on myös, kun oikein ottaa koteloon, muistan elämänantajaani ja sitä, että jokainen päivä on juuri niin kevyt tai raskas kuin minä sen jaksan viedä.Kiitoksella lopetan vielä illalla
päiväni, vaikka kyllä siellä voi jokunen purputuksen sanakin olla.

Maailman terveysjärjestö julisti vuonna 2000 "Lisää vuosia elämään, lisää terveyttä elämään, lisää elämään vuosia". Jatketaan, itketään itkevien kanssa ja iloitaan iloitsevien kanssa.

Ja se huumorin kukka, josta toffe mainitsi on kaunis kukka, viljellään sitä paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 18:07

Mottoni on että asioilla on tapana järjestyä ja tämän olen huomannut toimivan asiassa kuin asiassa. Eikäs perusoptimistisesta luonteestakaan ole ollut haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 21:39

Eckhart Tollea lainatakseni: elämällä tässä hetkessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 22:41

Lastenlapset ja salarakas - tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 10:09

Kyllä nuo lastenlapset pitävät pappan mielen virkeänä. Ei ole ongelmia vapaa-ajan vietossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 02:41

Unelmat, haaveet ja tulevaisuuden uudet suunnitelmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 08:48

Olen luonteeltani valoisa ja myönteinen, suurelta osin se on peritty ominaisuus. Jaksan olla aina myönteisellä mielellä ja jos jokin asia harmittaa (työyhteisössä useimmiten) niin puhun siitä jollekin ja se riittää, harmitus menee sillä ohi. Mitään suuria huolia ei ole toki, mutta elämä on elämää, ihan kaikkea ei voi itse junailla ja järjestää. Hyvät ihmissuhteet auttavat myös.
Haasteet pitävät minut virkeänä, tartun toimeen ja se kuuluu asiaan omalla kohdallani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 09:31

Kaksi murkkuikäistä lastani pitävät elon virkeänä.