Mikä saa olla lentomatkatavaran maksimipaino

Avainsanat: lentomatkatavarat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2010 - 00:36

Taitaa riippua yhtiöstä, lennosta ym. tarkista asia oman lentosi yhtiön sivuilta.
www.google.fi/search?hl=fi&a...p;gs_rfai=
Jos on paljon tavaraa niin www.travelcargo.fi./

Lisätty: 11.12.2010 - 13:33

Matkalaukun ylipainosta yllättävä lisälasku
www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....01/1038280

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2010 - 00:26

Maksimi paino on 20kg..Itselläni kyllä mennyt aina yli..enkä ole tähän päivään mennessä maksanut sakkoja ylipainosta..on vain ollut hyvä tuuri..että ei ole ollut tarkkoja painosta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 02:33

Omaa matkaasi koskevia tarkkoja tietoja saat kyseisen lentoyhtiön verkkosivuilta. Tavallisimpien lentoyhtiöiden verkkosivuille pääset seuraavista linkeistä.
travelpartner.helpserve.com/...group=tpfi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 07:41

20 kiloahan tuo on.
Mutta kumminkin joka yhtiöllä on hieman jotain eroa.
Katsohan oman matkatoimistosi sääntöjä, siellä pitäisi kyllä lukeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 07:42

eri lentoyhtiöillä voi olla huomattaviakin eroja, joten tarkista aina ennen lähtöä kyseisen lentoyhtiön säännöt. lentoyhtiö voi tilanpuutteen vuoksi rajoittaa määriä.
sekä business- , economy- ja lomalennoilla eri säännöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 20:50

Lentoyhtiöillä on eroja, joten vältyt ikäviltä yllätyksiltä kun selvität etukäteen. Finnairilla 20 kg + käsimatkatavarat 8 kg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 22:39

Kannattaa katsoa ko. lentoyhtiön suosituksista. Ne hieman vaihtelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 09:35

Tiedot löytyvät eri lentoyhtiöiden sivuilta. Nythän painorajoja ja kollimääriä on tarkennettu eli määrät ovat alhasempia kuin ennen. Mitänä muuttokuormia ei voi ilmaisena matkatavarana minnekään viedä, se on lähetettävä rahtina ja maksetatva niistä. Määrä riippuu myös luokasta missä matkustaa. Finnairilla saa olla yksi ruumaan menevä matkalaukku ja sillä on maksimipainonsa riippuen luokasta missä matkustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 10:06

Ei maksipainoa oikeastaan olekaan. On vaan kyse mistä panomäärän ylityksestä joutuu suorittamaan lisämaksun. Yleinen raja maksulle on 20 kg. Siitäkin ylärajasta on lentoyhtiöiden välisiä poikkeuksia.