Käytätkö silmälaseja? Olisiko katastrofi, jos hukkaisit tai rikkoisit ne?

Minulla on oltava aina lasit nokalla tai muuten mennään pelkällä kouratuntumalla. Omistan kahdet lasit, joten yksien laisen rikkoontuminen ei vieä kaataisi maailmaani.

Avainsanat: silmälasit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2010 - 20:14

13- vuotiaasta asti olen käyttänyt silmälaseja. Lähelle näkisin ilmankin, mutta kauas en joten aina täytyy olla paitsi lukea näen ilman laseja. Nyt ostin kahdet, kun sai yksien hinnalla. Toiset tummuvat auringossa. Joten pienoinen katastrofi tulisi jos niille jotain tapahtuisi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2010 - 13:51

Minä tarvitsen silmälaseja vain lukiessa ja tarkkaa puuhaa tehdessä, minulla on tällä hetkellä 8 lasit käytössä ympäri kotiamme ja silti niitä haen. Mieheni jos lasinsa hukkaa niin on melkein sokea, on varalaseja hänelläkin monet. Hän on vedonnut huonoon näköönsä kun minut valitsi ja minä saman verukkeen annan vastauksena. ( 36 vuotta yhteiseloa )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 16:13

Rillit päässä, niinkuin ennen huudeltiin.En selviydy enään ilman laseja . Sain ekat lasit 46v. sitä ennen en tarvinnut. Oli hyvä näkö.Nyt on 4,5 vahvuudekltaan ja taittovirhe tuli viimeksi uutena.Käyn 2-3 välein lääkärissä. Jos huomaan että en nää, niin menen aikaisemminkin.Huonontunut joka kerralla. Ei ole hauskaa ,haluaisin nuoruus vuosien näön takaisin.

Lisätty: 10.12.2010 - 21:52

Minä surin lääkärille kun ekat määrättiin, sanottiin aikuisnäkö.En silloin tiennyt tuota .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 18:23

Ikä-näkö tai mielummin käytän ilmaisua aikuis-näkö vaatii luku-prillien käyttöä: )Yhdet optikon rillit omistan, Tiimarin kakkuloita on useemmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 18:50

Viimetalvena kävin silmälääkärissä valittamassa kun 8vuotta vanhoilla laseilla en nähnyt kunnolla. Tutkittuaan silmäni kysyi miksi käytät niitä? Keksin heti vastavedon; ajokortissani on ajettaessa käytettävä silmälaseja?
Hämpä tuohon jospa kirjoitan paperin niin voit näyttää sitä "polluille". Sen jälkeen ei lasit aiheuta ongelmia. Tosin jotkut suojat tulisi olla silmillä, nyt talvella tuulilasille puhallus tulee silmille ja kuivattaa ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:05

Laseja käytän, mutta ilman niitäkin näen melko hyvin, mutta silmiä alkaa särkeen. Yhdet omistan ja edellisetkin löytyy vielä jostain vanhoilla vahvuuksilla. Ja aurinkolasitkin nykyisillä vahvuuksilla käyvät jos nämä ainoat hukkuvat tai rikkuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:36

kyllä käytän on kahdet lasit , kauko,- ja likinäköön.
Kaksiteholasit on silmälääkär kieltänyt kun tuo vasen puoli on pimeä molemmista
silmistä.
Ei katastroffi, sillä se oikean puolennäkö mikä jäi jäljelle , sen avulla pääsisisin lähimmälle silmälääkärille.
Minusta olisi hyvä keksintö, että silmälaseissa olisi joku piippaus syteemi, jos jommat kummat ovat hukassa, niin yhteys vain niillä toisilla, niin voisi jonkun peiton mutkasta löytyä.
Puhelimia minulla on kaksi, sillä aina toinen on hukassa, se yleisempi tietysti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:58

Lukemisessa joo katastroof
mutta muuten ihan OK

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 20:11

Olen kouluiästä lähtien käyttänyt silmälaseja..En muista miten monet monitehot on ollut..2:den vuoden välein joudun aina vahvistamaan linssit...että noita varalaseja löytyy..millä tulee toimeen,jos sattuisi jokin haaveri..Aina on lasit silloinkin päässä.. kun lähden yöllä vessaan käymään..
Sori ...Tuutikki100..olen lukenut alkujaan,että olet Tuulikki100...liekö lukihäriö..vai näössä vika..kun olen lukenut nimimerkkiäsi..Tänään vasta tajusin,kun sirkkaliisa vastasi kysymykseen..ja laittoi tuutikki..
Eli olisi todella katastrofi jos ei olisi laseja...kaikki olisi vaan haamua..En viitsi edes vahvuuksia mainita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 04:22

Lasit minulla on, mutten osaa niitä pitää. Pärjään ilmankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 10:15

Käytän silmälaseja lukiessa ja televisiota katsoessa ois pahajuttu jos nämä särkyisi,olen innokas lukija ja siinä hommassa tarvitsen laseja.Kaksiteholaseja en oppinut käyttämään ja nyt miulla on kahdet lasit jotka toimivat hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 21:43

En käytä silmälaseja - vielä. Ovat näköjään laittaneet vain yhä pienenevällä printillä elintarvikkeiden tuoteselosteet purkkeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 22:36

Kyllä, kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 09:57

Ilman laseja lueskelen, mutta kun liikkeelle lähdetään ilman laseja ei tule mitään. Kahdet vähintäin pitää olla aina mukana varmuuden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 17:59

Käytän silmälaseja, ei se nyt sinänsä katastroofi olisi jos ne hajoaisi koska minulla on vain huono kaukonäkö. Mutta eihän se kivaa olisi..rahanmenoa se tietäisi. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 09:28

Kyllä käytän tietokoneen ääressä ja olisi täysi katastrofi jollei niitä olisi. Autoa ajaessa ja TV:tä katsoessa en laseja tarvitse.