Tehdäänkä sinun kodissasi perusteellinen joulusiivous?

Monessa kodissa vielä nykyäänkin tuntuu joulusiivoukseen kuuluvan niin komeroiden kuin kellarinkin siivous. Meillä tehdään vain normaali viikkosiivous ennen joulua, kynttilänvalossa ei onneksi edes pölyt näy.

Avainsanat: joulusiivous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2010 - 16:23

Kyllä aina olen tehnyt. Nyt taidan vähän lintsata . Sitten tuleepi kevät siivous. EI siitä eroon pääse.
Jos et siivoa kaikki sen huomaa mutta ei ala siivoomaan. Jos siivoot ei kukaan puhu mitään ,sotkee vaan.Eikö olekkin ihmeellistä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2010 - 12:57

Ei saa enää sellaista tehdä, oli joskus perheriita maton tamppaamisesta. Meillä siivotaan hyvin koko vuoden, kaappeja myös, ja ei me joulua vietetä kaapeissa. Miehelläni meni 3 päivää että huomasi jouluverhot jotka keittiön ikkunoihin laitoin, eli ei minun töitäni edes huomata joulun valmisteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 10.12.2010 - 13:32

Kyllähän tuo meidän tilan emäntä on hyvinkin hanakka siivoamaan. Kivaahan se on kun nurkat tuoksuu puhtauttaan vaikka itse en siitä siivoamisesta niinkään... Silloin kun vimma iskee niin minä pakkaan kimpsut ja kampsut ja loput perheestä tila-autoon ja hurautetaan pyörremyrskyn alta pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 14:45

Meillä ei tehdä yhtä suurta siivousta, koska koko loppuvuosi on juhlia täynnä: ensin siivotaan miehen synttäreitä varten, sitten Kiitospäiväksi, sitten tyttären synttäreille ja vielä äidin synttäreille (aikuisten synttäreinä kutsumme ystäviä kakkukahveille, joten siivous on tarpeen myös tuolloin.) Niinpä joulun tullessa kämppä on melko siisti eikä suuri operaatio ole tarpeen :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 18:25

Ei tartte tehdä meillä.Paikat kuosissa ja normi viikko-siivous riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:10

No sen verran, että 12 mahtuu syömään ja ruoat ja astiat mahtuvat hyvin kaappeihin. Kyllä niitä tavaroita pitää kaapeista roskiin kantaa. Kaikkea turhaa on tullut keittiön komeroon vuoden mittaan kerättyä. Matot ois tarkoitus viedä ulos tuulettumaan, mutta saa nähdä kuinka käy. Muuten en viitsi stressata. Töissä ollaan aattoon asti. Ja se mieshän on kotona kaiket päivät järjestelemässä, niin että hänen jälkiänsä pitää kuitenkin siivota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:48

eipä enään tehdä kun olen yksin, normaali siivous riittää. Mikä siinä olikaan kun ennen kuurattiin katosta lattiaan kaikki kolot ja nyppylät. Olen niissä talkoissa ollut tarpeeksi monta kertaa, joten nyt vähän laistan
sellaisen homman. Pyyhkäsen likaläikkää jos silmiin osuu vaikka kesken virren veisuun ja taas on kaikki
hyvillään ja paikat kiiltää.Taideteoshan se on suuri hämähäkin vekkokin tuvan nurkassa,
Menkämme itse se tekemään.

Lähteet:
kunhan ajattelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:59

TOTTAKAI KAAPPEJA MYÖDEN!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 20:17

Ei missään tapauksessa. Ihan normaalit siivoukset niin kuin aina, joka viikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 20:27

Syksystä siivosin komeroita..hävitin ylimääräistä pois..Ihan normaalit siivoukset jouluksi..jouluverhot laitan keittiöön ja eteiseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 04:25

Ei missään nimessä, siivoan sen minkä töiltäni jaksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2010 - 21:46

Mieheni kanssa siivoamme yhdessä ensi viikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 22:31

Ei tarvitse, siivoan aika usein kaapit ja komerot, hyllyt ja lokerot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 09:26

Ei tehdä joulusiivousta, kun siivoaa tarpeeksi usein, niin ei tarvitse tehdä joulusiivoustakaan.