-m-
Kysytty: 10.12.2010 - 12:34

Miten suhtaudut odottavien äitien alkoholinkäyttöön?

Avainsanat: alkoholi raskaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2010 - 19:52

Raiittin äidin kohtu on hyvä kasvualusta raittiille lapselle.

Kysyjän kommentti

Näin jokin aikaa sitten kadulla humaltuneen teiniäidin ja tuntui kyllä niin pahalta vielä syntymättömän lapsen puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2010 - 12:46

Ei ole olemassa turvarajaa, minkä verran raskaana oleva voisi juoda alkoholia ilman, että siitä on mahdollisesti haittaa tulevalle lapselle. Itse en nauttinut raskaana ollessani alkoholia lainkaan sen jälkeen, kun tiesin olevani raskaana. Ja kannoin huolta siitä, että ennen raskaustestin tekoa olin viettänyt pikkujoulua varsin hilpeissä merkeissä, onneksi siitä ei kuitenkaan aiheutunut vauvalle vahinkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 12:49

En ymmärrä sitä lainkaan. Eli ehoton ei tuolle. Puhumattakaan sitten muista päihdyttävistä aineista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 12:51

Se on mielestäni jo lapsen pahoinpitelyä. Minä vanhinta lastani odotin ja 6kk lähtien supistuksia oli ja lääkäri määräsi siihen fingerporillisen konjakkia, tyhmää, toisen lapsen loppuodotuksen ajaksi sain tabletteja, onkohan nekään mitään hyviä lapsen kannalta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 14:50

Itse olin aikoinani huolissani jopa siitä, voinko juoda ehtoollisviiniä hääseremoniassa (ortodoksihäihin kuuluu kolme kulausta yhteisestä pikarista). Sekä pappi että terveydenhoitaja vakuuttivat niin pienen määrän olevan vaaraton, joten otin ne kolme kulausta - tosin niin pieniä kuin mahdollista. Silloin raskaus oli jo kuudennella kuulla, ekat kolme kuukauttahan ovat ne kriittisimmät. Eli vastaan: varovaisuus kunniaan! Päihtyä ei mielestäni missään nimessä kannata, sellaisessa venäläisessä ruletissa on sentään panoksena oman lapsen terveys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 16:27

Ei nuo nuoret äidit ajattele mitään jos alkoholiin turvautuu. Se on sitä pahinta odotusaikana. Muistan kun omia odotin . lopetin kahvin juonninkin.Enkä ole koskaan polttanut tupakkaa, saati viinaa tai huumetta.Äidit ja Isät vaikutamme lapsemme terveyteen ja turvallisuuteen. Siinä vaikutamme sen tulevaisuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 18:30

Nollatoleranssi luonnollisesti paras odottaville äideille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 20:18

JYRKKÄ EI !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 22:42

Se on todella järkyttävää,jos odottava äiti käyttää alkohoila..Voihan lapsiraukat jotka sitten syntyvät maailmaan..kun äiti käyttänyt alkoholia..ei ole lasten vika jos ovat vammautuneita sen takia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 04:27

Raskaana ollessa ei alkoholia, pisaraakaan! On vaaraksi sikiön kehitykselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 22:31

Iso -.