Ovatko ensiaputaitosi ajan tasalla?

Avainsanat: ensiaputaidot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 10.12.2010 - 12:27

Tuosta olikin lehdessä juttua ja hieman ihmetytti ensiaputaidon puutteellisuus. Meillä taasen vaimoni on töissä sydänkirurgisella Helsingissä ja hän kyllä hoitaa hommat mallikkaasti. Itse harrastan aktiivisesti sukellusta ja edelliskesänä kävin PADI:n Rescue Diver -kurssin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2010 - 12:51

Ovat tallella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 12:52

Kurssit on aikanaan käyty. Eivät taidot enää liene "teräs" kunnossa. Ei tullut mieleeni niiden päivityskään. Pitänee kai ryhtyä toimiin asiantilan korjaamiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 16:29

En ole mitään oppeja saanut. Enkä päässyt opetteleenkaan aidossa elämässä. Joten en tiedä miten kävisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:19

Ajan tasalla ovat sillä ykkös ja kakkokurssien perättäisistä uusimisista ei ole kulunut vielä viikkoakaa.Työnantaja ne kustansi ja vaikkei olisi kustantanutkaan niin olisin ne kuitenkin uusinut jollen nyt niin mahdollisimman pian kuitenkin. Hyvistä ensiaputaidoista on näe ollut työssänikin hyötyä. Siksi halu pitää taidot teräskunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:54

Eivät ole, enkä enään olisi muuta kuin tiellä siinä hommassa. voisivat pian luulla minua avuntarvitsijaksi.

Lähteet:
oma ennakoaavistus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 19:57

Taitaapi olla unholassa... on jo aikaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 22:44

Ei ole ajan tasalla..vaikka pitäisi..kyllä jos kuulen,että on ensiapu-kurssi..niin menen heti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 00:37

On. 2007- tasalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 04:28

Eivät ole hallinnassa, tarvitsen apua tähän taitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2010 - 22:29

Kun niitä ei ole tarvinnut käyttää, niin ehkä ne ovat unholaan jääneet. Mutta senkin taidon sanotaan pysyvän kuin polkupyörällä ajon päässä - palautuu mieleen tarvittaessa.
Tänään tosin havaitsin kirkossa käydessä kun eräs mies putosi lehtirin alaosasta maahan ja kaatui, ettei kaikki ollut hyvin vaikka niin väittikin. Eli se hoitoalan oppi havannoida seuraamuksen oireet pysyy näemmä päässä.