Kuinka nopeasti Joulupukin reki kulkee?

Joulupukin vauhdin täytyy olla noin 1 040 kilometriä sekunnissa - tiesitkös tämän ?

jos et usko, lue asiasta lisää

tieku.fi/joulukalenteri-2010...=ILL_uge49

Avainsanat: joulupukin reki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2010 - 21:04

Mutta Joulupukkihan pysäyttää ajan on hänellä on jouluaatto niinkauan kunnes on lahjat jaettu, siinä ei ole nopeudella mitään merkitystä...

SUOSITTELEN KATSOMAAN ELOKUVAN JOULUPUKKI (Amerikkalainen)
Tähän minä uskon niinkuin uskon Joulupukkiinkin...
SUOSITTELEN KATSOMAAN Joulupukki New Yorkissa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2010 - 17:49

Eikös ainakin Mauri Kunnaksen kirjoissa joulupukin poron nimi ole Salama. Eli salamannopeudella kulkee. Tosin kun viimeksi meillä joulupukki vieraili, taisi salama olla juuri tauolla, sillä pukki tulla hurautti pihaan Saabilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 18:54

Minä olen mieheni kanssa ollut jo vuosikymmeniä joulupukin apulaisena, nykyään ei mene läpi kuin nuorimmalla pikkuihmisellä ja hän ei tiedä miten joulupukki kulkee ja mikä on määränpää, pieni 2 vuotias Jasmin saa joulupukilta lahjansa aattona Silja linen Europa aluksella matkalla Riikaan, ja ennen sekä jälkeen on riemua hänellä avata niitä joulupukin tuomia lahjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 19:45

Onhan niitä valelääkäreitä,valeopettajia j.n.e. miksei valepukkejakin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 19:50

Uskonhan minä Valperia, missäs laskutoimituksessa hän olisi minua juksannut.
Onkohan ottanut nyt huomioon, että olen jo taas vuoden vanhempi kuin viime vuonna ja
oven aukaisuun menee enempi aikaa. Mutta luvan perästä jättäkööt ulko-oven viereen ja tietysti siinä
lahjapussissa on lappu koko vuoden kiltille Sirkkaliisalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.12.2010 - 21:21

Sanotaan porojen olevan tyttöpuolisia. Olettaisin että ne mahdollisimman pian haluavat päästä isomahaisesta vanhasta ukosta eroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 21:52

Minä uskon siihen, että vauhti on ajatustakin nopeampi. Vielä minäkin odottelen, vaan taitaa kiertää papan kaukaa. Ei se kuitenkaan onnen määrää vähennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 10.12.2010 - 08:31

Poikiani ei tuollaiset pikkuasiat ole koskaan haitanneet. Lahjat ovat aina löytäneet tiensä kuusen alle joulusaunassa käydessämme.

Kerran kun olimme viettämässä joulua Ruotsissa Trosassa, oli pukille tulla ongelmia lahjojen toimittamisen kanssa: talossa kun ei ollutkaan saunaa! Siinä sitten viisas perheenpää keksikin, että mennään syöttämään sorsia läheiselle lammelle. Puoli tuntia vesisateessa hämmästeltyämme tulimme takaisin sisälle ja kas kummaa, paketit olivat taasen ilmestyneet kuusen alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 10:30

Niin nopeasti kun heppa rekee vetää.Aivan hiljaa ja verkkaisesti.Sillä kerkii eikä tarvitse tressissä elää.Lahjat saapuu ajallaan ja pukki omalla tavallaan.

Lisätty: 10.12.2010 - 22:11

Äänen nopeudellahan sitä kuljetaan.Nyt vasta hokasin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 20:20

Nopeammin vissiin, kuin ajatus tai jotain niillä main. Pukit ovat yleensä varsin nopeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 22:53

Pukkien on pakko olla nopeita..en tiedä miten nopeasti reki kulkee..meidän pukki on ainakin nopea,kun kaikki paikat käy..mitä annan osoitteita..taitaa olla vaan se oikean pukin apulainen..vaikka on ihan aidon näköinen...ja tonttutyttö vielä mukana..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 04:34

Kova on pukilla vauhti.