Onko paikkakunnallanne tänä vuonna Tiernapoikaesitystä? Jos on, niin aiotteko mennä katsomaan?

Oululaisena on pakko kysyä tätä... Täällähän tiernaperinne elää ja voi hyvin, tiernapoikaesityksiäkin on joulun alla joka päivä.

Avainsanat: joululaulut perinteet joulunvietto joulu tiernapojat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2010 - 09:43

Keski-Suomessa ei oikein oleTiernapoikaperinnettä. Muutama vuosi sitten Lions Clubin herrat kävivät eri tilaisuuksissa ja kaupoissakin esittämässä Tiernapoikia ja hankkivat "kiertueellaan" saamilla palkkioilla terveysaseman vuodeosastolle kipupumpun.

Kysyjän kommentti

Hieno tempaus Lionseilta! Kipupumppu tuli varmasti tarpeeseen ja mainio, varmasti myös hauska, tapa kerätä varat siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.12.2010 - 22:35

Enpä tiedä mutta viikonloppuisin on kiva mennä joulumarkkinoille, siellä loistava tunnelma..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2010 - 22:36

Kiitos siitä positiivareiden vinkistä Karin muistolle. Kävin siellä.
En osaa sanoa, taitaa olla, mutta en käy sellaisia katsomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 07:40

Kyllä täällä Turussakin varmaan jossain on. En tiedä missä ja en aio katsellakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 09.12.2010 - 08:30

Eipä tuollaisia perinteitä Sipoossakaan ole, tai jos on en kuitenkaan ole menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 09:47

ollaan menossa lohjalle , joskos siellä ois tuollainenkin meininki .... joulumarkkinat ainakin , saa sit nähdä mitä muuta löytyy ja nakyy :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 10:25

Enpä tiedä onko kaupungissamme jossain tiernapojat. Oululainen perinne, isäni on ollut aikoinaan tiernapoikana Oulussa. Radiosta sitä aiemmin kuunneltiin joka joulu, yhdistän tiernapojat vahvasti joulun aikaan.

Lisätty: 13.12.2010 - 09:47

Tiernapojat olivat esiintyneet (varttuneet sellaiset) kotikaupunginosan toritapahtumassa toissa lauantaina. En vain tiennyt että olivat esiintymässä, olisi kyllä mennyt kuulemaan ja ihailemaan upeaa joulukuusta joka aukiolle on pystytetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2010 - 21:03

Voi olla, että tänä vuonna ei tule tiernapoikia nähtyä. Ehkä ne noissa pikkujouluissa näyttelevät sen.
Mutta kun en mene kun yhteen päiväsaikkan pidettävään seurakunnan kerhon joulujuhlaan, niin ehkä eivät ole sinne tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 23:33

En ole kuullut,että tienapojat esiintyisivät täällä meilläpäin...Ihanaa kuuneltavaa todella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 02:21

Ei ole, mutta on aiemmin ollut.