Onko sinulla saapasrenki??

Ihan hyvä vetäistä sillä saappaat pois jalasta,ei ala vetämään suonta..niinkuin usein minulla teki.
Vintistä löysin isän tekemän saapasrengin ja nyt on käytössaä..

Lisätty: 15.12.2010 - 21:33

Minun piti valita sirkkaliisan vastaus parhaaksi..mutta ennätti mennä äänestykseen..
Kiitos kaikille ihanista vastauksista...olivat hauskoja..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2010 - 18:41

Meillä on mökillä edesmenneen isäni tekemä saapasrenki ja kyllä se on käytössä silloin, kun kumisaapasta pois jalasta otan. Isälläni oli saapasrenki käytössä jatkuvasti. Mökkivieraille on joskus pitänyt oikein näyttää, kuinka kyseistä kapistusta käytetään kun eivät ole sellaista ennen nähneet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.12.2010 - 18:51

Ei ole renkiä. Tiedän kyllä minkälainen se on. Toisella jalalla tuen kantapäästä kun kenkiä jalasta kiskon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 19:14

Ei ole enkä muuten oo ikuuna päivänä ees nähny kyseistä kapinetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 20:15

ei ole eikä edes kenkälusikkaa.
varmaan hyvä käytössä se renki kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 20:32

En omista tuollaista kapinetta vielä. Tullee pian ajankohtaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 20:36

Minulla sellainen oli, mutta äidilläni ei, ja nyt minulla ei ole mutta äidilläni on, eli annoin sen äidilleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 21:44

Ei ole mutta joskus lapsuudessani olen moiset nähnyt, itse en edes pysty kumisaappaita jalassani pitämään kun alkaa heti vetää suonta ei auta edes villasukat moiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 22:44

Nyt Liisukka aiheen kysäst, josta olen kateellinen Sinulle. ostin syksyllä sellaiset pehmeät ei nahka, vähän mokan tyylistä ainesta olevat saapikkaa. Ei puoli sääreenkää.
Mutta auta armias kun laitan niitä jalkaani luen katekismuksen oikein ja nurin päin, ennenkö saan se jalkaani.
Ovat vänällään milloin Porvooseen päin, milloin Kokkolaan ja menevät kannan allekin jotenkin lyttyyn.
JOka kerta kun otan nuo kengät pidän pitkät potinat, että kyllä ei vanhoille esineille ole annettu mitään arvoa kun saapasrenkiä ei ole säästetty. Nuorimmat kyselee minulta mitä ne ovat.Hyvät kevyet ja lämpomät ne ovat, mutta aikaa saa varata, että jos meinaa niillä lähteä jonnekin.
Ei ne kengät pienet ole, mutta kun käsivoimatkin on vähissä saa kenkiä pyöritellä kuin maapalloa ympäri, ennekä osuu kohdalleen. Joten Rengit kunniaaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 22:44

Ei ole meillä sellaista kapistusta,mutta se ois hyvä olla,miullakin iskee kramppi helposti kenkää jalasta pois kiskoessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 00:26

JIHAA -AAAAAAAAA !!!!!!!!!! löytyy täältä.. yksi on puinen ja toinen on tuollainen kaksi jalkainen ukon köriläs .. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.12.2010 - 01:24

Minulla on puinen saapasrenki.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 07.12.2010 - 08:23

Meidän kahvioomme oli kerran ilmestynyt erikoinen puusta tehty kapistus jossa oli saranoitu välikappale keskellä ja haarukkamallinen runko-osa. Yritimme tietysti arvuutella mikä se oli. Minun arvaukseni oli saapasrenki vaan oikea vastaus oli kuitenkin viinipulloteline...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 10:00

Miehelläni on puinen saapasrenki, tarvitsee vain silloin, kun on buutsit otettava jalasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 18:20

ei taida löytyä enää, pitkään oli omatekoinen (alakoulun veistossa) ylpeydenaihe,

mutta se on jossain muutossa (tai suursiivouksessa) päässyt sinne kadonneitten tavaroiden taivaaseen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2010 - 22:35

Ensimmäisen kerran kuulin nimen saapasrenki. Olen kuullut kenkälusikka.Mutta tässä ei nyt taida ollakkaan siitä kyse. Minulle täysin uusi tuttavuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 02:37

Uusi tuttavuus on minullekin, kenkälusikkaa ensin ajattelin.