Oletko käynyt Skansenin joulumarkkinoilla?

Avoinna 27.11.-6.1. Kaunis ja idyllinen vanhan ajan joulun tunnelma.

Avainsanat: skansenin joulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2010 - 15:04

Siellä ei ole tullut talvella käytyä.
Mutta oletteko tutustuneet Tukholman "Puu-Käpylään" ? Moni on varmaan kävelyt Vikingin laivoilta ylös Södermalmiin Folkungagatania ja ohittanut tuon pienen punaisen puutalon, kannattaisi myös pistäytyä sen taakse Sågargatan ylös. Siellä on laaja kortteli vanhoja hirsi- ja puutaloja.
Seikkaile edes tällä Googlen katunäkymä kartalla.
maps.google.com/maps?f=q&...9.91,,0,-2

Lisätty: 06.12.2010 - 19:08

Löytyi sen Skansen:in sivusto, jos saa peesata toisten kysymykseen ?
www.skansen.se/
- sekä videokuvaa joulumarkkinoista
www.skansen.se/aktivitet/ska...julmarknad
- koko joulunajan ohjelma 6 joulukuu...9 tammikuu
www.skansen.se/tema/julen-pa...ansen-2010

Tukholman kaduilla ei vielä juurikaan näy lunta eikä loskaa ?
www.webbkameror.se/webbkamer.../index.php

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.12.2010 - 13:43

Hyvin kaunis saatan kuvitella. Matkani osuin kesän aikaan, joten joulutunnelmasta jäin paitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 15:35

Ei ole osunut kohdalleen matkalla. Toivoa sopii, että niinkin kävisi joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 17:47

En ole käynyt mutta monen olen kuullut kehuvan niitä kerrassaan ihaniksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 17:55

Olen ollut vuosia sitten, SUOSITTELEN!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 18:11

Minulle Skanssenin joulumarkkinat on tuiki tuntemattomat. Häpeäkseni minun on tummustettava, että en tiedä edes sitä missä ne pidetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 22:47

En ole käynnyt Skanssenin joulumarkkinoilla..Saksassa olen käynyt Lyypekin joulumarkkinoilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.12.2010 - 01:19

En oo - en mee.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 07.12.2010 - 08:32

Sukua asui ennen Södertäljessä ja olimme useinkin ruotsissa joulua viettämässä. Muistaakseni olen ainakin kerran ollut Skanssenin joulumarkkinoilla, tosin vuosia sitten. Kesäisin olenkin käynyt siellä usein. Vinkki: kannattaa muuten käydä Skanssenin takana olevissa kasvihuoneissa, sieltä voi tehdä onnistuneita löytöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 12:23

Olen käynyt aiemmin Skansenin joulumarkkinoilla, tänä vuonnakin oli yritystä mutta ei toteutunut silloin kun suunniteltiin.
Södermalmin kaupunginosan ja ne viehättävät puutalot tunnen. Ystävättäreni työskenteli tovin diakonissasairaalssa joka on juuri niillä kulmilla ja vierailin hänen luonaan usein, asui myös sairaala-alueella.
Skansen on hieno alue, siellä on tullut käytyä muulloinkin kun joulumarkkinoilla. Ne markkinat ovat todella tunnelmalliset, kiva kahvila pienessä museotalossa (se on auki aina). Myös hienot näkymät Skansenilta alas kaupunkiin. Tukholma on kaunis kaupunki, sen ovat myös ulkomaalaiset oivaltaneet ja on suosittu kaupunkilomakohde.