Onko sinusta omamaa mansikka ja muumaa mustikka?

Minusta Suomi on hyvä maa asua,en muualle muuttaisi mistään hinnasta.

Avainsanat: suomi suomalaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2010 - 11:29

Samaa mieltä olen kanssasi, täällä haluan asua vaikka talvi aika on kurjaa, en tykkää pakkasesta enkä lumesta, mutta kun tietää että kevät ja kesä tulee kuitenkin ja elämä taas voittaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.12.2010 - 11:34

Kyllä rakastan Suomineitoa maana. Täällä kaikki vuodenajat on parasta.
Onhan tuota pyrokratiaa täälläkin ,mutta niin joka maassa. .Ihmiset on keksineet niin paljon mieltä pahoittavaa.Nyt puhutaan kuitenkin muusta.
Itsenäisyys juhlat on riistäytyneet käsistä. Tarttis enemmän muistella miten ja kuka sen meille antoi.Kiitos juhlana .Hiljentymisen juhlana, menneille polville.
Kuinka saamme sen säilytettyä. Ettei menneitten polvien työ valuisi hukkaan.Olemme menossa kaikenlaisiin yhteisiin kuten EU,kin.joka vietiin vaan sinne.
Rehellisempää kertomista kansalle.
Itse juhlin hiljaisuudessa kynttilöitä poletellen ja saunaan menolla.Supi Suomalaisittain. Kauniin valkoisen lumenkeskellä.Ilta huipentuu kun istun katsomaan kansakunna paremmistoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 11:36

Suomi on hyvä ja turvallinen maa asua. Silti voisin ainakin vanhuudenpäivinä asua kylmät talvikuukaudet jossain muualla. Ja hienoa se on muutenkin aina välillä päästä katsomaan muutakin kuin omaa kotimaata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 12:47

Kyllä voisin kuvitella asuvani jossain muuallakin - ainakin osan vuodesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 12:59

Kyllähän se oma maa on mansikka..mutta en ole sulkenut pois vaihtoehto,että asuisi talviajan muualla lämpimässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 13:06

En asuisi muualla, mutta kyllähän tuolla mustikoissa pitääpi silloin tällöin poiketa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 13:52

Marjanpoimijat on aivan erikseen.
Enhän minä suomesta muuttaisi mihinkään. Hyvä paikka tämä on asua. Kotimaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.12.2010 - 01:13

Täältä on ihan hienoa välillä lähteä pois - paluu tuntuu ilkeltä. Mutta lomareissuja ei lasketa. Kyllä meillä parhaimmat konnut on asua. Mutta siinä vaiheessa kun viimein tulee se eläkepäätös, silloin on paree muuttaa muualle missä sillä rahalla vielä elääkin. Joten - silloin maistuu marja kuin marja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 09:20

Ei ole, syy on ehkä se että olen elänyt muuallakin kuin Suomessa eripituisia aikoja. Suomessa olen syntynyt.
Mielipiteen perusta ei ole raha vaan kokonaisuus josta eläminen muodostuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2010 - 20:40

Oman kotiseutunilaulun sanoin:"Täällä on naapuri, heimoni verta, täällä on ystävä voittamaton.
Tänne ah, tänne on kaipaus kerta, täällä on kaikki mi kallista on".
Kotimaan mullassa on askelteni alku ja kotimaani multaan ne päättyvät kerran.