Oletteko olleet nyt juuri lähipäivinä Tallinnassa?Kadut ovat siellä sellaisen liukkaan sohjon peittämät.Paha kävellä.

Suomessa kadut ja jalkakäytävät putsataan heti ja hiekoitetaan, mutta naapurimaassa ei.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2010 - 18:37

Itselläni on kokemusta Tallinnan liukkaista kaduista muutaman vuoden takaa. Onneksi ei käynyt pahemmin, vaikka ainahan se kadulle pyrstölleen laskeutuminen kovasti nolottaa....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2010 - 21:29

En ole nyt lähipäivinä käynyt Tallinassa..Olen kyllä aikaisempina talvina huomannut,että teitä ei hoideta samalla tavalla..kun Suomessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 09:44

Eikös siellä viimetalvena joku kuoli kun putosi lunta katolta kadulle..
Joten ehkäpä siellä kannattaa katsoa missä kulkee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.12.2010 - 01:03

Hienoa jos teillä tuo puhtaanapitolaitos on ajantasalla. Ei meillä. Lunta ja loskaa on kaduilla ja tienvarsilla. Varsinkin pikkuteillä ihan pelottaa ajaa kun lumi imaisee auton siihen sohjoon jos liian reunaan joutuu väistämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 07.12.2010 - 08:51

Kävimme autolla Tallinnassa 28 päivä. Silloin oli juuri myräkkä päällä eikä aura-autoista tietoakaan. Ei paljoa huvittanut kaupungilla kävellä kun ei olisi kuitenkaan kaatumatta selvinnyt.

Lisätty: 07.12.2010 - 08:52

Kerran kävimme Tallinassa maaliskuussa kun kaikki se lumimassa oli juuri sulamassa... en voi suositella kokemusta kenellekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 14:40

Nyt kun on tullut nopeaan tahtiin paljon lunta, ei ole meidän kaupungissakaan vielä kadut puhtaita. Tallinnassa en ole aikoihin käynyt mutta lehtitietojen mukaan taas myöskin räystäille muodostuneet jääpuikot ovat vaaraksi. Viime talvenahan yksi suomalainen menehtyi kun jääpuikko tuli päähän, tuotiin Suomeen hoitoon mutta liian myöhään. (toivottavasti muistan oikein että ei selvinnyt...) Taas on sama ongelma siellä. Meillä sentään on lait esteenä leväperäiselle toiminnalle eli katuja on pakko puhdistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 19:26

En ole lähiaikoina käynyt, aikaa on reippaasti. Onpa kurja jos eivät hiekota paikkoja ollenkaan.