Kumpi on suurempaa herkkua?? Silakka vai Muikku..

Tänään paistoin muikkuja vaihteeksi..mutta kyllä minusta silakka vie voiton..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.12.2010 - 15:05

ei ole muikussakaan moittimista

mutta täällä meren rannalla kasvaneena ja ikänsä silakoita mussuttaneena niitä osaa ehkä paremmin laittaa ja niistä herkuista nauttia

- maku-, tottumus- ja osaamisasia josta tuskin kannattaa isompaa kisaa käydä -

kummankin osalta se tuoreus on tärkein juttu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2010 - 15:06

Vaikka saimaanrannalla asunkin pidämme enemmän silakoista ja kauppahallin kalapuolelta saa koko silakkaa.Kauppamme myy silakkafileitä ostan niitäkin joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 15:11

itse valmistetut valkosipulisilakat (kokonaisista tuoreista peratut) en tykkää niistä valmiista fileistä.
tai voissa paistetut muikut.
molemmat on herkkua. sekä itse vamistettu muikkukukko .

muikut ja silakat, molemmat yhtä kaukana.
mutta torilta tai kalatiskiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 15:39

En voi sietää silakoita joten noista täytyy valita muikku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 16:10

Kyllä minä olen ikuinen silakan ystävä . Tuo minun ystäväni pitää taasen muikuista ja olemme
tehneet tasajaon, joa mahdollista joka toinen kerta ostetaan niin sitten silakoiden ja kuikkujan mukaan.
Hän kylllä paistaa silakat ja muikut ilman napinaa, Hänellä on malttia paistaa ne hellasti ja huolellisesti, minä olen vähän sellainen hätähousu,pinta nopeasti ruskeaksi ja sitten ovat mielestäni valmiit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 16:55

Minä en muikusta juurikaan piittaa.Voissa pannulla paistetut silakat ovat minulle suurta herkkua.Nami maiskis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 17:38

Kummastakin pidän paljon.
Dioksiinien vuoksi valitsen muikun: kukot, rantakala, paistetut.Teen niitä oseammin, vaikka meri on lähempänä.
Mutta kyllä mauste silakatkin hyviä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 17:49

Molemmista pidän joten en voi erotella toista paremmaksi saati huonommaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 20:45

En voi kihdin takia enää syödä herkkuani tönkkösuolattuja neulamuikkuja.
Silakka haisee "sille" jon ei ole kuulunut herkkuihini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 21:00

silakan ystävä olen , johtuiskos tuosta , et silakkaa on täällä helpommin saatavilla .. ei huonoja oleet muikutkaan savonlinnantorilla paistinpannusta suoraan syöden ... mut silakka siltikin vie voiton...hmm mietin et olikos sittenkään savonlinnantorilla vai jossain muualla , mutta sielläpäin kuitenkin... tämä on niin tätä .. ..tämä nuoruus-iän-klementtia ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2010 - 22:44

Silakka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2010 - 07:42

Kyllä se on tuore Muikku ja paistettu voilla.Se on suurin herkkuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2010 - 12:41

Silakkahan kuuluu suvultaan lohikaloihin. On huomattavasti parempi kuin muikku ja monipuolisempi käyttää.
Kolmea en vaihtaisi pois. Silakka, silakka ja silakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2010 - 18:56

Tykkään kummastakin, mutta en voi syödä kumpaakaan. Ovat niin rasvaisia tai jotain kummallista niissä on. KO-kalat tuppaavat suuhun jonkin ajan päästä ja mukana on joka kerta karmeanmakuista rasvaa. En siis syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 11:48

Kumpikin maistuu yhtä herkulliselta silloin harvoin, kun niitä tulee syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2010 - 13:01

Muikku ehdottomasti: elää vain puhtaissa vesissä, silakkaa saadaan vähemmän puhtaasta Itämerestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.12.2010 - 00:39

Savolaisten mielestä silakka on roskakalaa, muikku on arvokalaa. Minun suuni sanoo että molempi parempi, riippuen valmistustavasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 09:29

Silakkaa ei meillä syödä koskaan. Muikkuja kyllä mutta säilykkeenä, erään kesälahtelaisen yrittäjän erinomainen tuote eli savumuikut purkitettuna .Niitä saa messuilta ja myös Kesälahdelta, ei myydä marketeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2010 - 19:14

Muikku on parempaa, ja savustettuna parhainta.