Sukeltamaan Punaiselle merelle? Valkopilkkahai raateli turisteja Sharm-el-Sheikissä.

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...3_ul.shtml

ja minkä kun luulin, että ainoat väisteltävät Punaisella merellä (rannikolla) ovat surffaajat, jotka viilettävät uimareiden seassa.

Avainsanat: sharm-el-sheikh hai

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 18:30

On se kamala tunne kun huomaa. Ei sitä ennätä millään karkuunkaan. Ne on niin nopeita.Ihminen on hidas noihoin verrattuna.Itse pelkäisin uida tuolla.Turvallista uimahallissa.Järvilläkin välillä mielikuvitus laukkaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 16:45

Hait tulevat yllätävän lhelle matalaan rantaveteen joten sietäisi katsella noita youtuben videoita..
Pisti vaan mieleen, hyvä että sulkivat rannan joksikin aikaa, kun ei ruokaa niin hai luultavasti häipyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 19:12

Ei ihan juuri nyt tuo rantapaikka tunnu houkuttelevalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 21:08

Eräs selitys asiaan
Mereen heitetyt lampaanraadot ehkä syynä Egyptin haihyökkäyksiin
www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...3_ul.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 01:02

Voi, voi. Pysyisivät vain syvimmissä vesissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 03.12.2010 - 08:54

Enpä ole haiden seassa koskaan sukeltanut. Karibialla ollessamme tosin jouduimme eräällä venesukelluksella keskelle barracuda parvea...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 09:31

Eihän se ole yllätys, että meressä on kaloja. Vuosittain tapahtuu monta haikalojen tekemää hyökkäystä uimareita kohtaan. Ainoa mikä auttaa on haiverkolla erotettava uintialue. Kalat on ja pysyy meressä. Vaaralliseen paikkaan ei pidä mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 12:07

Olen kuullut että juuri Punainen meri on todella vaarallinen sukeltajille. Itse en sitä harrasta nyt eikä tulevaisuudessakaan, sukellusta siis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 15:54

suomessa saa korkeintaa hauenleuat. kyllä ulkomailla tapahtuu kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 16:31

Enpä sukeltele minäkään ja toivottavasti Persianlahdesta ei löydy haita tammikuulla. Kuulostellaan ja katsellaan silmä tarkkana. Luotan kuitenkin siihen, että näinkin aikuisen liha on jo hiukka sitkeää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 19:49

Uutisten mukaan syynä hyökkäyksiin saattoivat olla mereen heitetyt lampaanraadot, josta johtuen hait olivat päässeet veren makuun. Mielenkiintoista olisi lukea uutista, joka kertoisi enemmän alueen arkipäivän toiminnoista. Mikäli raatojen mereen heittäminen on arkipäivää, taitaa matka seuraavalle lomalle suuntautua toiseen kohteeseen. Mikäli vastaavaa olisi tapahtunut täällä kotoisessa Euroopassa, olisivat eläinaktivistit jo nousseet barrikaadeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 22:17

Onhan se hirveä juttu,jos joutuu hain raatelemaksi..Punaisessa meressä en ole edes käynnyt..Enkä muuallakaan kyllä sukeltele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.12.2010 - 23:57

Matkustaako yleensä mihinkään. Jo matkalla kentälle voi henki lähteä.