Miten suhtaudutte linkitettyihin vastauksiin, ohjesäännöt oli ennen että eivät ole hyviä vastauksia, nyt ne ovat yleensä linki?

tettyjä joihin jokainen pääsee ihan itse googlettamalla, ei tule enää omakohtaisia vastauksia.

Avainsanat: linkitetyt vastaukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 19:14

Joissakin vastauksissa on linkki hyvä ,mutta ei silloin,jos siitä et saa selvää tai se ei muuten aukene.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 13:23

mielestäni on turha laittaa vastaukseen pitkää listaa vaikkapa lentoaikatauluista, säätiloista tai kakkuresepteistä , kätevämpi laittaa neuvoksi linkki mistä kysyjä voi katsoa .
kaikki eivät ehkäpä osaa tai viitsi itse hakea tietoa google, bing tai muullakaan hakukoneella.

ohjeita vastaajalle:
kohta 7. Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 14:42

Helpompaa on laittaa linkki, ja sieltä löytyy mitä moninaisempia vastauksia..
Minä itse hyväksyn ne ja käytän myös itse..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 15:13

Monta kertaa linkki täydentää hyvin vastausta. Olen saanut hyviä vinkkejä linkkien kautta, osan olen tallentanut jopa suosikkeihini.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.12.2010 - 15:19

Linkin antaminen on ihan hyvä asia, mutta mielestäni koko vastaus ei saisi olla pelkkää erilaisten linkkien listausta. Kyllä myös ihminen saa kuulua läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 16:50

No minua ei haittaa. Vaikka täytyy myöntää, että haluaisin kuulla vastaajan omia näkemyksiä ja ajatuksia aiheesta. Olen kuitenkin itsekin syyllistynyt tuohon. Eli oman fiiliksen mukaan minun puolestani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 18:34

Kyllä minä linkityksen hyväksyn .Sitä täytyy opetella samalla kun tätä napsutteluakin.Hädin tuskin osaan käyttää, tätä moninaisimpaa konetta.Eihän kukaan pelkkää linkkiä laita. Melkein aina terveiset lähettää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 18:49

Riippuu kysymyksestä. Joissakin jopa pyydetään linkkiä mistä löytyy.
Yleensä kirjoittelen mitä mieleen juolahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 20:13

Riippuu kysymyksestä, kysytäänkö mielipidettäsi, vai tietoa johonkin asiaan, ja jos se "oikea tai opastava tieto" löytyy joltain sivulta.
Silloin sieltä on turha kopioida (lainata) ehkä jopa kohta muuttuvaa tietoa.

www.napsu.fi/saannot Mitä en saa tehdä?
Lainata yli kahta riviä tekstiä Pyri luomaan omaa tekstiä pitkän lainauksen sijaan.

www.napsu.fi/vastaukset/ohjeet - Tarviiko lähdettä mainita?
Lähde on ilmoitettava lainatessasi tekstiä.

Mieluummin muistuttaisin ohjeiden kohtaa:

Eikä se Googletus aina ole niin helppoa, varsinkin jos pitää etsiä ulkomailta vieraskielistä tai itselle vieraalta alalta tietoa.

Toinen tapa etsiä tietoa johonkin asiaan - Linkkilistoja kuten:
www.saunalahti.fi/~seho/haku...oneet.html
hakukoneet.starttis.fi/
www.makupalat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 20:13

Ne ovat ihan jees jossain, kuten palisanteri mainitsi aikataulut, säätilat,reseptit, luettelot ym.
Minä en osaa iise linkittää, käytän sitä kuulua googlea. Kirjoitan tietoja paperille ja sitten kirjoitan ne
koneelle. En osaa pätkääkään siirtää vaikka niitä ja mitä vain voisi siirtää,niin suoraan koneelta.
Olen turhautunut sellaiseen vastaukseen, jossa lukee kyllä Wiki tietää ja sitten linkki perässä.
Siellä voi olla monisivuinen kirjoitus aiheesta ja etsippä sitten sitä aiheen ydintä.
Otan kyllä rehellisesti sanoen jos kysymykseeni valitsen parasta, sen joka on jotain kirjoittanut aiheesta
ja jos vastaus selviää siitä. Ei minun hermoilla lueta kymmeniä linkkejä läpi, löytääkseni sieltä vastauksen.

Ohjelinkit otan kiitollisuudella vastaan ja esimerkiksi putte_46 hänen laittamiansa linkkejä seuraan mielenkiinnolla, ne ovat selviä ja tietysti asia täytyy kiinnostaa minua.
Tämä ei ole mikään protesti teille, jotka niitä käytätte on vain yksi mielipide monista.
Ja kyllä vastauksissa joskus paistaa läpi se, että on vilkaistu googlea ja sitten sommiteltu vastaus, mutta ei kyllä tietolähdettä laitettu. No hällä väliä.Sopii varmasti linkin laitto jos on kiire kärjessä, niin ei niiden pisteiden niin väliä ole.
Ja toivonkin selkokielisiä hyviä linkkejä minulle vanhemmalle kouluja käymättömälle. ei ne minun nuoretkaan nettimestarit ehdi mummon luo joka ongelman tullessa.
Eteenpäin sopii näinkin, ei ole protestikirjoitus, vaan jäkälöityneet aivot tuottaneet tälläistä.

Lähteet:
omat mietteet ja ajatttelut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 22:23

Joskus linkitys tarpeen. Itse kuitenkin luen mieluiten vastauksia, jotka ovat ihan vastaajan omasta päästä kuin esim. wiki- (ai hiki-)pediasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 01:04

Ei linkitykset minua haittaa, itse vain en niitä ole käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 22:24

Linkeistä välillä todella paljon apua..Kyllä mielummin luen vatausta mikä on omasta päästä kirjoitettu..linkki voi sitten olla apuna..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.12.2010 - 23:55

Jos kysymys on sellainen että siihen ei voi vastata kuin yhdellä tavalla. Järkevämpi sekin kuin vastata vastaan kuten edellisetkin. Aiheesta voi olla montakin erilaista linkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 11:36

Taitaa näitä copy/paste vastailijoita olla niidenkin joukossa, jotka eivät sitä tunnusta.