Huomenta! Mikä mahtaa olla paras aineeton joululahja, jonka haluaisit tänä jouluna saada?

Siis semmoinen, joka ei ole tavara, vaan esim. elämys tai palvelu jne. Ystäväni esimerkiksi kustantaa minut joululahjaksi kanssaan jalkahoitolaan.... Mukavaa on myös, jos kerrotte, minkälaisia aineettomia lahjoja olette itse jo antaneet ja / tai saaneet.

Avainsanat: joulu joululahjat ekologinen elämäntapa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 11:37

Minä sai viime vuonna siskoltani kehystetyn koristellun taulun johon hän oli kirjoittanut:

- lupaan käydä usein ovellasi ja tehdä pikku palveluksia
-autokyytejä ilman omavastuuosuutta
-onkireissua mökille
-noukin pakkaseesi marjoja ja sieniä
-tarinoin "vanhoja"asioita kanssasi
-en riitele kanssasi
-kinaan kanssasi kaikenmaailman korvauksista , joita tuputat
-syön erinäisiä määriä leipomuksiasi ym.
Hyvää joulua.

Kaikki tämä on toteutunut ja paljon, paljon muuta mitä ei ennalta ole osannut arvioida.
Saapi nyt sitten nähdä, onko jotain uutta kirjallista lisäystä edelliseen.

On kyllä hyvä joku lahjakortti jonnekin tai muu sellainen. Sillä jo vanhemmilakin ihmisillä on
sitä kaikkea tavaran määrää jo aivan liikaa pursuamassa joka nurkassa.
On kippoa ja kappoa, muistoesineitä kirjahylly pullollaan ja mistään ei hennoisi luopua.
Siivousapua, lastenhoitoapua, lääkärissä käyttäjää, apteekissa juoksijaa. Voi on tuhat
mahdollisuutta toteuttaa tälläisiä toiveita ja jos saaja on innostunut pikku juhlinnasta, viedä häntä
sinne, teatteri, konsertti, ja moni vanhempi joka jo liikkuu huonosti kävisi mielellään varmaan seurakunnnan järjestämissä tilaisuuksissa, mutta ei yksin pääse.

Nyt vain ne pienet älynystyrät hiomaan lahjaideoita toteutettavaksi ilman käärepaperia ja sitä
sykkyräistä lahjanarunpätkää.

Lisätty: 02.12.2010 - 20:23

Jospa sinne joululahjalistaan voisi laittaa toiveena kipujen poistoa, sekä, että voisin olla se olkapää
jota vasten joku saisi lohdun ja tiedon, että hänestä välitetään ja muistetaan muutoinkin kuin vain jouluaattona.

Lähteet:
omat ympyrät

Kysyjän kommentti

Nyt oli vaikea valita, kun oli niin monta hyvää vastausta, mutta tässä on hieno ja ajatuksella laadittu lista joulupukin apulaisille inspiraatioksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 10:15

Minulla se on lastenlapsien oma tekemät kortit, tuovat ne tänne , ei posti niitä saa kuljettaa, ja minä annan takaisin heille joulukortit joiden taakse olen teipannut kolikoita 10 e edestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 10:16

itse tykkäisin nyt ainakin , kun ei ole inspistä yhtään ... niin joku tulis ja siivois tämän pirtin katosta lattiaan... itse olen antanut siivous, ruanlaitto ym apua vanhemmillemme ,...olivat enenmän kuin tyytyväisiä ... no oisin ne kyllä muutenkin tehnyt , mutta oikein kauniiseen korttiin laitettuna lupaus oli juhlallinen , jota sit toteutettiin aina tarpeen mukaan ..vuodesta toiseen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 10:36

Toivon jouluksi joulumieltä ja rauhaa sydämmiimme ja toivon myös kaikille ihmisille tätä samaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.12.2010 - 10:43

Olen jo ostanut vaimolleni kasvohoitoon oikeuttavan lahjakortin. Otin lahjaan reilusti käyttöaikaa koska hän ei ihan heti sitä pääse käyttämään...

Lisätty: 02.12.2010 - 10:45

...viime kesänä sain syntymäpäivälahjaksi lahjakortin jalkahoitolaan. Oli nimittäin meikäläisen kantapäät aika hirveässä kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 11:18

Rauhallinen Joulu rakkaiden kanssa...
Lupaus auttaa esim minua koti askareissa sekin olisi kiva juttu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 12:41

Omatekoinen joulukalenteri, jossa luukuista löytyy runoja ja ajatuksia rakkaalle. Ei vielä ole myöhäistä toteuttaa. Kahden viikon kalenterikin on loistava suoritus, kun ajatuksella sen rakentaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 15:43

Aitoa veljeyttä ja välittämistä ihmisten kesken luontoa ja eläimiä unohtamatta. Jalkahieronta olisi myös ihana juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 16:49

Kyllähän jalkahoito ja kasvohoito lahjakortteja olen joskus saanut ..Kasvohoito ja jalkahoito lahjakortteja olen antanut . ..Uimalippu-vihon millä pääsee 10kertaa...ja teatterilippuja olen antanut myös lahjaksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 16:53

Kenties viesti ystävältä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 22:34

Viime vuonna työhöni liittyvä yhteisö antoi minulle joululahjaksi vuohen, jota minä en onnekseni joutunut hoitamaan vaan joku onnekas sai siitä hyödyn itselleen. Mielestäni lahja oli hyvä ja toivon mukaan saan sellaisen myös tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 01:10

Rauhaa ja rakkautta toivon. Lahjakortteja olen usein saanut, kasvohoitoon tai kampaajalle. Vuohea en ole vielä saanut niinkuin Tuutikki, ottaisin senkin jos saisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.12.2010 - 23:50

Kolmen viikon jakson yksilölliseen kuntoutukseen - saamatta jää, siitä olen varma.